Ceea ce nu ai inteles tu se citeste a se schimba la maxim xxx km sau maxim 1 an, care dintre ele este atinsa prima.
Deci da trebuie sa schimbi uleiul pentru ca ai atins 15k km!
Eu recomand pe viitor datorita uleiurilor de proasta calitate si a deplasarii pe distante relativ scurte a autovehiculului cu multe cicluri porniri-opriri, A SE SCHIMBA ULEIUL SI FILTRELE LA 10.000 de km!
La un tir care il conduc punea in bord tipul de ulei care il necesita. 5W30 fix acelasi ca la masina mea. La camion rezista 200, 000 km un schimb la masina ar rezista 50.000 daca sari calu de 30.000 cum e normal la LL. Probabil mitul ca e bine sa fie schimbat din an in an e pentru propaganda sa faca bani mai repede altfel lumea ar cumpara ulei rar si producatorii pierd profit. Dar schimba-l la 1 an indiferent de km facuti zic personal parerea mea
Tirul nu il pornesti din fata blocului pana la mcdonaldul aflat la 1 km distanta, masina dar, sunt destui care o ruleaza pe 2 km zilnic
A fost o teorie, ti-am explicat cum arata uleiul meu la 10.000 km masina pe benzina rulata moderat 50-100 km/zi.
Probabil la TIR nu faci atatea porniri opriri cate faci intr-o zi cu o masina mica...
Eu stiam ca pentru tir se recomanda alte uleiuri special aditivate si acelea duc in jur de 50.000 km nu 200.000 km! pe de alta parte au si alti indici de genul 15Wxx
Nu ma contrazic ca nu conduc tir, dar ai dreptate doar partial cu probaganda.
Sa luam cazul filtrelor cum arata la noi dupa 10k filtrul de aer de ex? iti spun eu imbacsit!
Dacă ții la mașina ta, schimbi uleiul (ai peste 10-15k km) sau dacă n-ai avea, il schimbi pentru că a trecut un an
Termenul este cel mult un an, in sensul ca daca nu ai facut 10. 000km, dar a trecut un an, il schimbi.
Daca ai 15. 000km il schimbi obligatoriu. Uleiul se schimba normal la 10. 000km, 15.000 doar daca mergi 90% la drumuri lungi.
Sunt producatori de uleiuri care recomanda si la 20k-22.000 km a se schimba, dar tare imi este ca 20k km facuti in Romania fac praf motorul daca folosesti acelasi ulei atatia km fara sa-l schimbi. O fi mai deosebita situatia in Germania si in tarile in care totul se leaga prin autostrada, cred ca acolo la ei se schimba la 20k km, fara ca internele motorului sa aiba de suferit.
Cred ca principala cauza este ca noi parcurgem distante mult mai mici, iar mecanic este arhi-cunoscut faptul ca pe motor il uzeaza si deranjeaza pornirile la rece, mai ales iarna cand in termeni mai neacademici zic ca motorul poneste si pentru 1s fara a fi uns, adica pana isi intra uleiul in rol, acea secunda inmultita cu mii de porniri cand e rece se aduca si creaza prin ea insasi uzura in timp.
Este foarte corect ce spui cu schimbatul la maxim 10.000 de km, de altfel si eu am spus si-s de acord cu asta sa iti zic si de ce: de cate ori fac revizia la masina si schimb uleiul ba la 8000 ba la 9000 sau maxim 10.000 km, este atat de negru si de urat ca ma sperii, daca l-as folosi 20.000 km asa cum imi recomanda producatorul cred ca acel ulei ar fi transformat in vasilina
Deci schimbati uleiul cat mai des ca este foarte bine pentru motor, dar numai cu specificul dat de producator pentru masina dv. adica fie 0w20, 5W30, 5W40 etc ce scrie in manual si incercati ca mereu sa fie acelasi sortiment nu uleiuri de la producatori diferiti care contin aditivi diferiti (atentie aditivi pentru uleiuri, a nu se confunda cu aditivii pentru combustibil)!
Neaparat atunci cand se schimba uleiul sa se schimbe si filtrul de ulei altfel este degeaba!
Am profitat de ocazie pentru a scrie acest raspuns nu pentru. tine colegule turbo ci pentru cei novici care inca nu stiu cum este cu schimbatul uleiurilor!