Nu prea am vazut probleme cu rugina, ideal ar fi dupa 2010 cand s-a rezolvat problema cu axul de la pompa de ulei la motoarele 2.0 diesel.
1. Da, toate culorile.
2. Majoritatea sunt PD-uri, pe scurt nu-s bune. Daca mergi dupa 2008, ai sanse sa mai gasesti CR printre ele, alea sunt ok.
3. Depinde cum o prinzi. Poate fi decenta sau paguba pe roti. Sunt multe probleme ce trebuie prevenite la ele, cum ar fi intretinerea vacuumurilor si a etrierelor spate la Passat.
Daca iei una deja retusata pe rugina, la 2-4 ani trebuie revopsita, si nu prea e ieftin.
Eu as ocoli fix masinile la care te-ai oprit, si mi-as lua ceva dintre astea:
Focus 2
Astra H
Vectra C
Alfa 159
Au motoare infinit mai bune decat generatia PD de la VAG. Despre TSI/TFSI nici nu are rost sa vorbim, pana si entuziastii grupului stiu ca-s panarame.
Cu tabla ar fi probleme doar pe la Focus 2, similar cu cele de la VAG. Opelurile sunt foarte bune pe tabla, la generatia aia.
Buna!
1. Cam orice masina are problema cu rugina indiferent de culoare. Depinde de cum e intretinuta si daca a stat afara sau in garaj. Dar dintre modelele precizate mai sus, Passat ul B6 sta cel mai prost pe partea cu rugina.
2. Ca motorizare poti incerca motoarele 1.9 TDI de la VW sau Seat, insa eu iti recomand un VW GOLF 5 1.9 TDI cu codul motor BKC, acesta fiind de 105 cai putere.
3. La costuri de intretinere Golf-ul cam la fel ca si Seat-ul, insa eu am sa-ti zic costurile la un Golf 5
Cu 320-400 faci un schimb de filtre si de ulei acasa fara pret pe manopera, iar distributia cu tot cu pompa este in jur de 700 lei fara manopera (exista si mai ieftine de atat, dar nu cred ca ai pune o distributie de calitate mai slaba pe acest motor).
Consumul poti zice ca e in medie de 4.5l/100km in afara orasului si 6.0l/100km in oras, acum depinde si de motor daca are toate schimburile si daca a fost intretinut, consumul poate sa varieze.
Deci avand in vedere fiabilitatea si calitatea dintre masinile mentionate de catre tine din grupa vag iti recomand un Golf 5.