Când mergi la drum mai lung, motorul ajunge să funcționeze mai eficient, iar răcirea devine mai eficientă, astfel temperatura apei scade mai mult. În schimb, în oraș, la viteze mai mici, motorul nu ajunge să se răcească suficient și se menține mai cald.
De asemenea, în condiții de temperaturi scăzute (0 grade), lichidul de răcire se răcește mai repede deoarece aerul este mai rece.
Posibile soluții:
În principiu, astuparea parțială a radiatorului cu carton nu este o soluție ideală pe termen lung, dar poate ajuta într-o anumită măsură pentru a menține temperatura mai constantă, mai ales pe timp de iarnă. Totuși, trebuie să fii foarte atent, deoarece:
Dacă acoperi prea mult radiatorul, motorul ar putea să se supraîncălzească atunci când ajungi la viteză mare, ceea ce nu este ideal.
Este important să monitorizezi temperatura constant pentru a nu depăși limitele normale, care pot cauza deteriorarea motorului.
1. Folosește soluții provizorii – Poți încerca să pui o fâșie de carton doar pe o mică parte a radiatorului, fără a-l acoperi complet. Vezi cum se comportă și ajustează în funcție de cum evoluează temperatura.
2. Verifică lichidul de răcire – Asigură-te că nivelul și calitatea lichidului de răcire sunt corespunzătoare. Dacă lichidul nu este de calitate sau este prea vechi, poate influența răcirea motorului.
3. Nu acoperi complet radiatorul – Nu închide complet fluxul de aer către radiator, mai ales vara sau când circuli pe drumuri mai lungi.
Dacă îți faci griji pentru performanța motorului, cel mai bine ar fi să consulți un specialist care să îți verifice sistemul de răcire și să îți recomande soluții personalizate.
cosmindrx25 întreabă: