| Crouky a întrebat:

Skoda Octavia 2, an 2008 cu motorul de 1.9 are filtru de particule(DPF)? Mulțumesc.

9 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Am vazut ca majoritatea au. Si penibila "putere" de 105cp...

| Raul757 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Mai degrabă dupa 2005 au aproape toate mașinile diesel! Dar ăsta care a pus intrebarea n-a zis daca e diesel sau benzinar!
Putea sa scrie macar un tdi acolo daca e diesel!

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Raul757):

Scrie 1.9, iar capacitatea aia exista doar pe diesel la VAG.
Dar sunt multe masini diesel fara DPF, chiar daca sunt dupa 2005.
Skoda am impresia ca a scos si parnaia de 1.9 TDI ALH pana prin 2009, aia e euro 3, nici vorba de DPF.
Multe dieseluri euro 4 nu aveau DPF, dar aveau softuri mai ecologice, de putere redusa.
De exemplu, eu am 1.9 CDTI cu 150cp, e din 2005 si are DPF. Modelul meu de masina s-a produs pana prin 2009, cu 1.9 CDTI de 100 si 120cp, fara DPF.
Un amic are Polo din 2006, 1.4 TDI fara dpf. Nici nu exista DPF pe ele.
Loganul 1.5 dci a inceput sa se fabrice din 2005 sau 2006, si nu avea nici unul DPF; am impresia ca erau chiar euro 3. Cel putin prin 2009, inca se fabricau fara DPF.

| Raul757 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Pai da dar din 2005 au început să fie mașinile diesel cu dpf!

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Raul757):

Nu toate. Tocmai ti-am explicat.
La Ford Focus TDCI, cel 1.6 TDCI de 90cp nu are DPF nici in 2011.
Restul variantelor 1.6 TDCI au puteri mai mari, si DPF.

| OldSoul a răspuns:

La 2008 cel mai probabil este BLS deci o sa aiba si filtru de particule.

| Digikey a răspuns:

Uita-te la teava de esapament. Daca este curata ca lacrima are dpf, daca este neagra de la funingine nu are dpf sau este scos.

| ClaudiuM1997 a răspuns:

Uita-te dupa codul motor... BXE nu are DPF si BLS are DPF.

| Raul757 a răspuns:

Daca are DPF la punerea contactului se va aprinde pentru cateva secunde martorul din cluster sau mai poti verifica pe toba de esapament!
Dar iată aici explicații mai pe înțelesul tuturor:
1- Cu motorul cald o accelerezi scurt pana la podea dintr-o bucată pana ajunge la 5000 de rotații pe minut si te uiti in spate(pui pe cineva sa se uite ca e mai ok) si daca scoate un pufde fum cand accelerezi atunci NU ai dpf!
2-Deschizi portiera din stânga(usa șoferului) si vei gasi un abțibild sau o plăcuță în care va fi seria de caroserie a mașinii, niște date si va fi undeva încadrat într-un pătrat o valoare, sa zicem 0, 5 sau 1, 5(poate chiar mai puțin)! Dacă ai sub 0, 7 AI dpf, daca ai peste 0, 7 NU ai dpf(asta functioneaza numai si numai la mașinile diesel, la una pe benzină s-ar putea ca acel pătrat sa fie gol)pe scurt daca ai o valoare de la 0, 20(0, 2) pana la 0, 70(0, 7) ai dpf!
3-Iti specifică si in cartea masinii!
Sper ca te-am ajutat