| MPC247 a întrebat:

Salutare,

Sunt incepator cu masinile si as vrea sa va intreb ce este de facut in situatia asta:
Eram in drum spre serviciu si dupa o depasire mi-a aparut martorul de ulei, am tras pe dreapta, am stat 5 minute si dupa aceea am pornit ca mai aveam 15 km pana la serviciu, insa martorul nu a mai aparut.
Intrebarea mea este, sa verific uleiul si in caz ca e sub nivel sa completez? Sau ce trebuie facut?

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Verifici nivelul (desi nu are legatura), apoi mergi la service pentru diagnoza si masurare presiune ulei.
Daca ai noroc e doar senzorul, daca nu ai noroc e pompa de ulei, turbina sau cuzinetii motorului.
Pana rezolvi problema, mergi mai incet, fara turatii mari.

12 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

Pareri pareri, cel mai bine dupa verificarea si completarea cu ulei este de mers in service.
din ce stiu eu dar nu-s cunoscator ca marii mecanici de pe aici este ca atunci cand se aprinde martorul de ulei poate fi de la ulei scazut pana la a iti indica ca motorul este pa, depinde mult de noroc, daca il ai se rezolva cu ulei nou si filtru happy
Asta este pretul platit cand cumperi o masina harbuita!
Nu din prostie prefer sa dau un ban pe ceva bun, doar masini noi imi iau, merg pe vorba englezeasca "suntem prea saraci sa ne cumparam lucruri ieftine", care se tin cu cheltuiala! Un exemplu daca iti iei o pereche de incaltaminte de 100 de lei si se rup dupa 2-3 luni e pierdere, daca iti cumperi incaltaminte de 500 de lei si te tin 5-6 ani e CASTIG! Deci putin dai, putin face!

| MPC247 explică (pentru Simpatic):

Salut,
Iti dau dreptate cu ceea ce spui, era nivelul de ulei scazut, am completat si e totul in regula.
Iti dai seama, ca daca as fi putut as fi luat o masina mai buna, insa deocamdata asta e ''cotetul'' pe care mi-l permit fara probleme, sa zic asa, sa nu ma manance financiar.
De la ultimul schimb, cam 9000 de km am facut, posibil sa fii mancat ulei sau nu, nu stiu, cert este ca era nivelul scazut spre punct critic as zice.
Oricum, masina nu mai e la prima tinerete are deja 13 ani laughing

| RobertMoon a răspuns:

Probabil a scazut mult nivelul de ulei, verifica-l si daca e nevoie completeaza cu ulei de aceeasi densitate (logic), iar daca este de culoare inchisa si tulbure ori nu l-ai schimbat de mult, ori e ceva in neregula. (aici trebuie sa mergi la service)

| CristiDinBucuresti a răspuns:

O duci in servis sa o verifice ei nu tu.

| MPC247 explică (pentru CristiDinBucuresti):

Problema e, ca nu sunt service-uri in apropiere, de aia ma gandeam sa ii verific inital nivelul de ulei, sa stiu daca pot pleca cu ea la drum.

| Digikey a răspuns:

Verifici nivelul, este posibil sa fie lipsa 1 l de ulei si se aprinde martorul in curbe.

| BuLaNNNeL a răspuns:

Mi-a apărut și mie, am schimbat senzorul și a fost ok. Dar când e cu roșu înseamnă că e grav (teoretic). Daca problema e mai gravă și motorul nu-și mai face ungerea, crapă.

| MPC247 explică (pentru BuLaNNNeL):

De asta imi era cel mai frica

| UserRo10 a răspuns:

Nu ai zis masina. Unele precum Audi sau VW cu o anumita generatie de 2.0 au probleme cu pompa. Prima data verifica nivelul uleiului. Posibil sa fi dat si senzorul de presiune un rateu

| MPC247 explică (pentru UserRo10):

E un motoras de 1.2 de la Renault, mai exact un Clio din 2008 1.2 16v pe benzina

| MPC247 explică:

Precizez ca e martorul de culoare rosie.