| Dca2002 a întrebat:

Salutare!
Tocmai ce am un Opel Vectra, an 2007, 123 CP, 1.8 benzina, in jur de 10-11 l consuma in oras, ma bate gândul sa trec totuși la un Diesel dar sa nu fie costuri foarte mari de întreținere și ma gândeam la un Tiguan sau Audi Q3 sau Q5 sau Octavia.
Ce sugestii ați mai avea sai cei care dețineți motoare Diesel, ce mi-ati recomanda din experienta voastră sa fie un consum bun și costuri decente de întreținere?

5 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

Pentru un consuma 10-11% in oras vrei sa schimbi masina?
Crezi ca un Audi de 2 tone fie el si diesel va avea 4 litri la suta?
Pentru oras si distante scurte tot benzina ramane indicata!
Diesel pentru deplasari lungi si cand ai greutate, ajuta acel cuplu mare!
Diesel in oras pe distante scurte e overkill.
Eu 11-12% in oras, nu ma plang, nu stau cu benzinara in service ca toti calicii, care au diesel ca au auzit ei ca e mai bun! Mai bun ca ce?
Eu in locul tau as investi intr-o masina mai noua ca an de fabricatie benzina aspirat, au evoluat mult in ultimii ani si au un consum decent chiar si comparand cu diesel.
Am avut mazda la 165 CP aspirat tragea ca un diesel de 180 cp, ba pe autostrada pe multe le intreceam, pe langa asta 9 la suta in oras si 6, 5 in afara, cat are un diesel tot de 2000 cm3 de 170-180 cp in oras?
Pe langa consum, motorul pe benzina are un sunet frumos, nu pica turbina, nu se infunda nimic si nu da fum!
E o alegere inteleapta din multe puncte de vedere, dar cum ziceam bani sa fie si an cat mai recent!
Sa treci in 2024 pe diesel, e ca si cum ai da sareta la schimb pe caruta trasa de boi!

| Dca2002 explică (pentru Simpatic):

Înțeleg ce zici tu, dar eu cam 3 zile /săptămâna ies Oradea -Băile Felix și fac aproape 20 km dus întors, deci în ziua de azi nu prea găsești benzine sh cu km reali și consum mic decât Golfuri Polo-uri etc.

| Simpatic a răspuns (pentru Dca2002):

Ai dreptate, azi ma uitam la emisinea super speed si am vazut printre altele noul Colt hibrid cand am vazut ca le arata in bord cu un plin benzina si plin la curent ca face +800 Km mi-am dat seama la ce nivel au ajuns hibridele astea micute.
E adevarat acest 'cotet' de Mitsubishi costa in echiparea de varf in jur de 26k euro, dar merita!
Noi insa ca popor ne-am obisnuit abia iesiti din comunism doar cu nemtariile super rulate diesel! E plina tara de dieseluri modele noi seria 7, mercedesuri suparate diesel gen S-class la care posesorii nu-si permit sa schimbe anvelopele cu unele noi premiumwinking
O zic inca o data dieselul e o super masina dar cand e noua, atat!
Cati din Ro si-au luat in ultimii 4-5 ani un diesel nou fie ca vb de BMW, Mercedes sau Audi, cred ca nici 1%! Ne intrebam de ce?
Bugetul insa e cel care decide si mai ales ce faci cu o masina!
Poate eu sunt subiectiv imi iau de peste 10 ani doar masini noi si pe benzina, nici macar fan hibride nu sunt dar cine stie in viitor ce ganduri am.
Momentan am si hibrida e vorba de cx-60 dar cred ca nu prea ma reprezinta...
Mai mult imi place cealalata masina honda civic 1.5i turbo benzina e mai ok din punctul meu...
te inteleg insa conteaza bugetul si la ce foloseste o masina, doar nu iei un Porsche nou ca sa faci naveta.
Cu masinile astea motor mic diesel care se gasesc piese ieftine pentru ca impart platfomea grupului VAG s-ar putea sa fie alt tip de probleme si anume daca nu sunt bine intretinute si fiind foarte rulate pica des piese, dar sunt mult mai ieftine decat la asiatice unde piesele originale sunt de talia pieselor originale de la modelel noi Audi!

| sierra1 a răspuns:

Ia un diesel MIC - hai să zicem un golf

| Dca2002 explică (pentru sierra1):

Ma gândeam la un Golf combi