Schimbul de ulei se face dand jos filtrul de ulei vechi, golirea de ulei de motor vechi, dupa ce a curs tot uleiul vechi, abia atunci adaugam ulei nou, sus la motor (sub capota) in orificiul specific turnarii uleiului motor, totodata se inlocuieste si filtrul de ulei, fara schimbarea filtrului degeaba faci schimbul de ulei!
Tu ceea ce ai facut de ti-ai dat seama ca lipsesc 700 ml de ulei a fost sa completezi cu ulei pana la nivelul maxim sau chiar ai pus peste maxim, ACELA NU SE NUMESTE SCHIMB DE ULEI, aceasta este completare cu ulei!
Nu te supara, dar mergi la un mecanic pentru ca este clar ca nu te pricepi sa faci mentenanta masinii, eu unul nici nu recomand sa fie facuta asta prin parcari, ci la un specialist!
Daca pui mai mult ulei decat este necesar faci rau motorului!
Faptul ca nu s-a aprins in bord este fie pentru ca nu a pierdut atat ulei motorul cum crezi, fie pentru ca ai un senzor defect!
E de verificat acest lucru tot la mecanic, de ce? deoarece in cazul in care cantitatea de ulei din carter este insuficienta, exista riscul sa apara defectiuni majore la motor.
Nu uita ca schimbul de ulei si a tuturor filtrelor face parte din mentenanta masinii : filtrul de combustibil (la masinile unde se poate, in special diesel), filtrul de aer, polen, ulei etc se face o data pe an sau la km intre 10.000-15.000 km, care intervine primul anul sau km!
Este posibil ca sa pierzi ulei, pe undeva la motor si baia de ulei sa se scurgă. Sau senzorul de ulei e cu probleme. Mergi la servici si întreabă, scrie un email sau suna. Posibil ca pe traseu la motor d Ela pompa ulei sa fie înfundat sau "perforat" si se duce în alta parte.
anonim_4396 întreabă: