Dieselul are frana de motor foarte puternica, de acolo socurile pe care le face la schimbarea in treapta inferioara. Trebuie sa ridici ambreiajul usor, sa lasi motorul sa isi ridice turatia usor, nu brusc. Eventual te pregatesti si cu acceleratia, sa ii ridici turatia in momentul in care cupleaza ambreiajul.
Nu e deloc imposibil, eu de exemplu ii dau a 3-a pe la 80-90 km/h, deci undeva pe la 3000-3500rpm; dar accelerez mult, cand las ambreiajul (incet). Fac asta la depasiri stranse.
Condusul de la scoala de soferi este un standard subturat. In realitate, trebuie sa conduci undeva intre 1500rpm si 3500rpm. La mersul constant, depinde si de masina, dar poate fi 1500 sau 2000-2300rpm.
Daca ai DPF, obligatoriu 2000-2500rpm, la mers constant.
Daca nu ai DPF, probabil ai turbina si EGR, poti merge constant intre 1300-1800rpm, dar demarajele trebuie facute pana pe la 3000-3500rpm, ca sa nu se infunde.
Încearcă varianta când turația scade la 1000 rpm și apoi retrogradezi. Asa fac eu la o benzinăra și sper ca la diesel poți face la fel, fără sa îți dea șocuri.
Salut. Nu prea este de explicat ceva, trebuie sa "simți" masina si sa iti dai seama tu cand trebuie sa schimbi in treapta superioara sau in treapata inferioară fara sa o bruschezi, trebuie sa stii cum sa sincronizezi ambreiajul cu accelerația si atunci nu o sa o mai bruschezi si o sa poti sa schimbi dintr-o treapta superioara in una inferioara chiar daca ai turatii mai mari, fara sa o mai bruschezi.
BodenAlex întreabă: