Nu ma pricep la dieseluri (banuiesc ca la 1.9 tdi te-ai referit ca ai, ai avut motorizarea de 90-101 CP sau ceva de genul, necunoscand o motorizare benzina asemanatoare cu turbo pe acest model), eu fiind un anti-dieselist convins, in ultimii ani folosesc masini de inalta compresie turbo benzina sau aspirate. nu-s mare priceput in vw insa am o idee asta si pentru ca stiu cat de cat tuning, schimband atatea si mai ales turbina este cumva nevoie de o resoftare a ECU pentru a recunoaste noile componente; ma gandesc ca are logica, pentru ca turbina trebuie "recalibrata" si recunoscuta de sistem pentru ca e altceva, ea numai este vazuta asa ca inainte
Turbina fiind de alte dimensiuni, alta putere, in motor se vor intampla chestii cu valori diferite
Pe langa ce ai schimbat acolo eu zic ca este nevoie de alte si alte componente printre care injectoare si pompa de combustibil, alt debitmetru etc nu in ultimul rand modificarea ECU cu noii parametri, dupa toate acestea masina ta va avea lejer peste 130 de CP, nu uita sa iei in calcul si o schimbare de kit ambreiaj cu unul mai "serios" pentru ca la diesel modificarile ECU, a puterii, aduc un castig serios de cuplu iar cuplul crescut esti stiut ca uzeaza ambreiajul, banuiesc ca exista alternative de kit ambreiaj de pe motorizarea asemantoare cu a ta dar mai puternica, adica sa aiba acelasi diametrul kitul ambreiaj dar rezistenta mai mare... e simplu de gasit pentru masina ta gasindu-se multe piese aftermarket >model similar, motorizari diferite
Asta ma gandesc eu asa ca necunoscator, sunt unii mai avizati ca mine care sunt mecanici chiar aici pe TPU si iti pot spune ce si cum sta treaba.
De asemeni recomand sa intrebi la un service auto multimarca cat si la unele serviceuri care se ocupa cu tuningul auto, cu siguranta iti vor spune ei ce componente mai ai de schimbat si sa o faci (merita, in final o sa ai mai multi CP )
ps: si daca motorizarea ar fi turbo-benzina se aplica regulile de mai sus, pentru fiecare componenta de sub capota ce mai trebuie inlocuita ai nevoie de un mecanic bun pe domeniu
Problema ar fi ca e un motor comandat electronic (cu ECU), iar tu ai facut modificari mecanice dupa ureche, fara diagnoza si fara adaptarea softului.
Apuca-te de soft, pana nu gasesti bielele prin scut.