Prima data contoleaza statorul senzorul, tensiunea de pe firul rosu+negru si masa care-i verdele din mufa trebuie sa fie intre 50-75 V curent alternativ cand dai la automat, tensiunea de pe senzor (fir rosu cu alb sau albastru cu alb si masa, verde) trebuie sa fie intre 0, 3-0, 5 V curent alternativ in momentul cand dai la automat. Verifica si rezisstenta statorului pe ohmi intre firul rosu cu negru si masa ce trebuie sa fie de 514 ohmi. Senzor valoare rezistentei trebuie sa fie intre 140-200 ohmi! Ai intrebat ce face CDI-ul, preia tensiune de pe stator pe care o amplifica si o transforma in impulsuri de joasa tensiune si o trimite in infasurarea primara a bobinei de inductie (cam 200.000 / secunda ) inainte de PMS (punctul mort superior )al pistonului!
Asta-i schema simplificata a functionarii CDI-ului, https://www.youtube.com/watch?v=0yK3Opq_i0M!
Pe stator se afla bobina de pornire sau de incarcare cum i se mai spune, rotorul invartindu-se creeaza o tensiune in aceasta bobina, alternanta pozitiva este transmisa prin dioda condensatorului ce se incarca, in momentul in care inductorul (acea bucatica metalica de pe rotor, groasa de 1mm ) ajunge in dreptul senzorului, snzorul genereaza si el o tensiune la randul lui, ce o transmite tiristorului si comanda descarcarea condensatorului! Ai intrebat cum verifici CDI-ul! Uite aici schema :
http://circuitmodules.com/......n-scooter/
Iei aparatul de masura il pui pe V alternativ de 200 V si masori tensiunea intre punctul 2 al CDI si masa! Nu uita sa demontezi firul de pe bobina ce trebuie sa fie negru cu alb sau portocaliu! Pentru masurare senzor intre punctele 1 si 4 de pe CDI! Pentru masurare stator ai punctele 4si 6 de pe CDI! Gianino daca ai neclaritati iti stau la dispozitie!
Da'mi mai multe detalii, gen învârte electromotorul sau e mort? Lasa'mi mesaj privat dacă nu reusesti.