Daca scade antigelul, e garnitura de chiulasa sau racitorul de gaze (daca are).
Apa scoate ca asa trebuie sa scoata,e de la catalizator,toate masinile care au catalizator aia face,catalizeaza,transforma o parte din noxe in alte gaze mai putin nocive pentru mediu si apa.
O sa vezi la toate masinile,le curge apa de la toba la spate.
Legat de fum alb,normal nu ar trebuie sa scoate fum nici negru,deci ai probleme banui la segmenti,sau in alta parte, se arde mai mult ulei decat normal, ori segmenti is dusi, ori supapele, garnituri ce mai au acolo.
Gindeste cilindru este inchis la ambele capete, la unu este pistonul care trebuie sa etanseze prin segmenti.La celalalt capat este chiulasa care etanseaza prin supape.
In jurulul supapelor normal ai garnitura,aia de chiulasa,dar cam greu sa ajunga ulei pe calea asta in cilindru.
Ar trebuie ca garnitura aia sa fie ciupita in mai multe locuri,odata la orificiile prin care circula uleiul,apoi in jurulul supapelor,deci rar sa gasesti asa ceva.
La supape ai scaunu supapelor,adica corpul chiulasei,acolo stau supapele,este fier pe fier, dar supapa pe corpul ei pe tija, coada sau cum se mai numeste are o garnitura, acolo se opreste uleiul. Daca garniturile alea is vechi, coapte este posibil sa nu mai tina f bine sa sa mai scape si ceva ulei pe linga, ulei care ajunge pe linga supapa in cilindru.Bine nu curge ulei ca la robinet, doar se unge supapele alea cu ulei iar garnitura sa zic nu ar mai curata tot uleiul sa il retina in spate.
Ok pe altundeva, daca masina are turbina, ar putea si pe acolo sa ajunga ulei.
Turbina are un ax pe care is montate 2 turbine separate de un perete dion corpul turbine, deci is 2 camere in acea turbina separate,dar au un ax comun,ala pe care is montate turbinele.
O turbina pompeaza aer de afara spre radiatorul de turbo,alta turbina pompeaza gazele ce ies din evacuare.
Axul ala comun are pe el montat cateva semeringuri,pentru ca axul este lubricat de uleiul din motor,la turatia aia ce o are turbina,axul trebuie uns f bine.
Uneori se intampla ca unu din semeringuri sa scape ulei ori in partea de evacuare,ori in partea turbinei care baga aer de afara,spre galeria de admisie.
Cam astea ar fi caile prin care ulei ar putea sa ajunga in cilindri.
Cea mai comuna cauza ar fi segmentii,mai ales daca masina este diesel,explozia are loc datorita presiuni create,segmentii de rgula scapa presiune,compresie,de aia uleiul la motoarele diesel devine negru imediat ce l-ai si schimbat.
Daca segementi se uzeaza atunci pelicula de ulei ramane in cilindri si apoi este arsa bla bla.
Se poate face test de compresie,ala este simplu,vezi daca compresia este buna,dar nu stii exact daca is segmentii sau supapele,dar stii ca de compresia este buna,abele supaape si segemnti is buni,cauti problema in alta parte.
Daca ai turbina si sa zicem ar scapa ulei pe la partea care baga aer in motor, atun ci este usor de verificat, desfaci un colier, deconectezi un capat ce iese de la turbina spre radiatorul de turbo si vezi de are ulei pe el. Daca are ulei pe el e clara, ai gasit cauza. daca este curat, cauti mai departe.
Ce am zis eu aici is chestii ce le poate face oricine in fata porti sa zic asa.