Nu e mult 3000 la benzinar. Dar la 80 dai ultima treapta cu orice benzinar, dacă mergi constant.
În rest schimbi cum vrei tu. La 2000, 3000, 5500. Mașina trage diferit la turații diferite, șoferul alege cum schimbă.
Învață mașina și schimbă cum ai chef, nu mai apleca urechea la toți "pricepuții".
La 2000rpm e suficient incat nu fortezi motorul nici consumul nu creste semnificativ. Multi baga material in masini si se trezesc cu probleme mecanice. 2000 pot zice ca e suficient, un inginer mecanic spunea ca ala e punctul forte sa schimbi vitezele, la masinile moderne iti arata in bord cand ajungi la limita 2000 sa urci treapta sau o scazi daca reduci
Pai daca merg pana la 3500 face un zgomot motorul de nu ne mai auzim in masina
Mai ai de învățat.
Schimbarea se face fix atunci când mașina o cere. Turația poate varia, de la ușor subturată la supraturată. Nu există o regulă strictă.
Bună! Și eu am motor de 1.8. O sa ajungi să cunoști când cere mașina. O sa îți dai seama după zgomotul motorului. Mașinile cu capacitate cilindrica mare, duc turație destul de bine, adică poți sa schimbi de la 2.000 rpm la 3500-4000 sa spunem de rpm iar el sa fie ok. Eu spre exemplu schimb undeva la 2.500-3.000 treapta de viteza. Dacă am drum liber și limita de viteza mai mare, ma duc mai sus cu ea. O ascult .