La benzina se schimba la 10. 000km, la diesel chiar nu stiu.
Rasina o indepartezi cu ceva diluant, dar s-ar putea sa matuiesti lacul pe acea portiune, daca o sa freci.
Daca se intampla asta, cumpara o ceara pentru polish, si fa un mic polish local, pe acea zona.
Te asigur ca daca schimbi uleiul la 15.000 km nu se intampla absolut nimic, indiferent ca e Diesel sau Benzina. A, ba se intampla, faci economie.
Eu la Octavia, deja pe la 9000km imi manca mult ulei. Am completat si 1l de ulei, de pe la 8600 pana la 10.000.
In rest, cand era uleiul bun, nu lingea un gram. Cand se uza uleiul, il sugea imediat.
Inseamna ca ceva nu era in regula cu masina. Masinile cu care merg eu nu scot un gram de fum si nu mananca un gram de ulei.
In Germania se face schimbu de ulei la 20.000 km. Noi il facem la 15.000 fiindca avem conditiile de trafic pe care le avem dar daca il faci la 10.000 deja exagerezi inutil. Nici cel mai prost ulei din lumea asta nu se uzeaza pana nu faci macar 15.000 km cu el.
O fi fost ceva in neregula cu ea, nu stiu. Totusi nu era o masina noua, si era alergata la greu.
Colegul meu mecanic, are un Aveo 1.4 16v, si tot la 10. 000km schimba uleiul, sau dupa un an, si il scoate ca nou, dar il schimba la termenul asta, probabil pentru ca asa e recomandat in cartea masinii.
La Daciile vechi termenul este de 5000km, iar eu il schimb la 3-4000, altfel se repeta scenariul cu Skoda, si uleiul se face foarte urat.
Termenele sunt date de producatorul masinii, nu de ulei. Daca bag un Castrol 10w40 sau GM aceeasi vascozitate in TLX, la fel o sa mi-l faca titei dupa 4000, iar daca il tin pana la 10.000/15.000, mai completez vreo 2 schimburi, si cred ca la schimbul uleiului o sa am de facut si motorul.
Nu poti sa te iei doar dupa ce zice producatorul. La masinile nemtesti de exemplu termenul este in general de 20.000 km. Doar ca la ei se merge altfel decat la noi. Daca aduci o masina nemteasca in Romania nu te sfatuiesc sa-i faci schimbu ca la carte.
Ia foloseste tu aral) sa vezi cum arata la 5000 si dupa vreo 25000 faci si un schimb de cuzineti... ca na...
Eu schimb numai la 15000 km uleiul si mereu imi zice mecanicul ca e ca nou. Dar probabil eu am si alt stil de mers decat voi, unu mai putin distructiv pentru masina.
Inseamna ca ai motor pe benzina...
eu nu am masina dar sunt mecanic... am clienti care fac curse Italia... si schimba uleiul o data la 2 sapt
Te rog spune-mi care ulei este mai bun, multumesc!
La Golf 4 pe benzina merge foarte ok uleiul Mobil 3000, vascozitate 5W40.
La cele diesel e mai ok uleiul Liqui Moly 5w40, cu aprobarile VW 500, 501, 505, etc.
Daca este motor diesel cu pompe-duse, trebuie ulei specific pentru pompe-duse, tot 5W40.
Foarte bune mai sunt uleiurile Ravenon, Motul si Polytron.
Dar din motive economice, eu recomand Mobil, ca isi face treaba foarte bine.
Cred ca scrie pe bidonul de ulei/Depinde si ce ulei folosesti/ Oricum poti sa scoti tija afara si daca miroase a ars uleiul(are un miros specific) inseamna ca ar trebui sa il schimbi
anonim_4396 întreabă:
Crush247 întreabă:
anonim_4396 întreabă:
David24876 întreabă:
led889 întreabă: