Practic, si bateria auto are tensiune de 14, 75V cand este incarcat complet, deci nu e diferenta mare fata de bateria UPS-ului.
Nu se intampla nimic daca pui bateria la incaarcat pe un redresor de tensiune "mai mica", doar nu se va incarca complet.
In cazul tau, redresorul auto scoate 16-17V, iar diferenta de tensiune provoaca curentul de incarcare.
Daca vrei sa ai siguranta ca nu se va supraincarca, poti inseria (cu un fir din iesirea redresorului auto) un bec de faza scurta de la o masina. Acest bec va limita curentul de incarcare si vei putea vedea cand incarcarea este buna. Filamentul becului va fi mai inrosit la inceputul incarcarii si va fi doar putin inrosit cand bateria este incarcata).
Ba da; este normal!
Tensiunea pe bornele bateriei creste cu incarcarea, iar ceea al incarcatorului auto este constanta.
Astfel, diferenta de tensiune scade in timpul incarcarii, ceea ce se vede si prin becul inseriat propus de mine.
Becul are rolul primordial de a limita curentul de incarcare, important mai ales cand bateria este foarte descarcata.
S-ar putea! Ar fi bine sa masori tensiunea la borne daca ai un aparat care masoara macar 15 V.
Este normal sa indice mai putin pe masura ce acumulatorul se incarca.
Este totul ok.