Si de ce ai vrea sa porneasca ventilatoarele daca tu nu ai freon in aerul conditionat? Compresorul functioneaza doar cand are freon.Baga-ti freon.
Ventilatoarele alea daca sint electrice si care racesc radiatorul sint controlate de un releu si nu pleaca daca nu ai Freon.Pot pleca daca temp la apa este foarte ridicata si nu mai face fata ventilatorul mechanic daca cumva ai mai multe ventilatoare.Compresorul pleaca daca tu ii dai comanda sa plece indif daca are sau nu refrigerant.Chiar daca pleaca compresorul, stai linistit ca nu se intimpla nimic rau.Ventilatorul care iti sulfa aer in masina pleaca indiferent ca ai sau nu Freon cum spui.
Nu exista compressor de clima.Ala este aer conditionat controlat electronic numit si Clima cum spui.Insa aerul conditionat este exact ca la oricare masina. Diferenta este data de accesorii, adica are un termometru care monitorizeaza temp din masina, trape care se deschid si inchid controlat electronic, senzori bla bla.In rest AC-ul este acelasi la orice masina, adica CONDENSER sau radiatorul ala din fata unde refrigerantul este racit condensat-EVAPORATORUL sau radiatorul din interiorul bordului masinii care se raceste si care de fapt raceste aerul care trece prin el miscat de ventilatorul ce baga aer sau il circula in masina-Compresor.Astea sint cele 3 piese de baza pentru un AC.Bine si mai sint cele 2 tevi care conecteaza acestea, un filtru, iar restul cum am spus depinde de masina.Compresorul siguranta nu are.Compresorul de masina are un ambreaj care cupleaza compresorul cind tu dai comanda sa plece aerul.Deci motorul invirte tot timpul acest ambreaj care face parte din compressor, insa doar acest ambreaj se roteste nu si compresorul.Cind deschizi aerul acest ambreaj electric cupleaza si compresorul incepe sa functioneze.Acest ambreaj poate fi schimbat, este acea parte pe care vine cureaua.Deci siguranta compresorul nu are pentru ca nu ar avea pentru ce.Acum nu stiu exact ce problema ai tu sau ce vrei exact sa stii.Da mai multe detalii daca ai o problema, ori daca vrei sa stii ceva anume.Doar compresoarele de la aparatele folosite pentru cladiri au dar nu toate, deci au ceva sigurante numite switch-uri de presiune cum am mai spus care protejeaza compresorul sa nu se arda.Insa pentru cladiri compresorul este de fapt un motocompresor electric, adica in acelasi corp inchis etans avem un motor electric care invirte un compressor.In caz ca se pierde refrigerant motorul electric fiind inchis nu mai are raciere si se poate arde chiar daca are acea siguranta termica.In acest caz acest motor este racit de refrigerantul care este circulat prin system.Ei in cazul masinilor nu avem nici un motor electric inclus in compressor, acesta este rotit de motorul masinii.In caz ca se ramine fara refrigerant compresorul merge in gol.Bine daca mergi asa intruna ceva se va strica la acel compressor, pentru ca odata cu refrigerantul se circula si ulei special pentru aparatele de aer conditionat care ung rulmentii compresorului.Deci daca mergi asa intruna cu compresorul deschis DA se va strica.Insa nu ai de ce sa mergi cu aerul deschis asa intruna daca vezi ca nu raceste.La ce siguranta te referi tu? Ce am spus asta este un system de pe orice masina indifferent care ar fi ea.
Multumesc pentru raspunsul tau relian! Am fost ieri cu masina la un electrician care mi-a spus ca, compresorul meu e "mort" (dupa ce s-a bagat sub masina cu un bec cu 2 fire si a verificat daca compreosrul primeste comanda.Becul acela se aprindea deci clar comanda o primeste). Dupa toate acestea mi-a spus ca ori acel ambreaj s-a dus ori valva.Credeti ca ar mai exista alta solutie pentru remedierea problemei sau clar o sa trebuiasca sa cumpar un nou compresor.Va multumesc!
Daca mecanicul ala s-a bagat si a vazut ar trebui sa stie daca ambreajul cupleaza.Si tu poti vedea asta.OK sa iti spun cum observi chestia asta. Pornesti motorul cu aerul conditionat OFF si asa stind pe loc deschizi aerul si va trebui sa simti o schimbare in felul cum motorul merge.Intelegi ce zic? Vei simti, observa, auzi etc ceva care se schimba atunci cind deschzi aerul.Motorul masinii va trage din greu, adica trage din greu atunci cind intra si compresorul.Nu stiu ce mecanic e ala sa nu stie exact daca e ambreajul sau compresorul. Daca sau dus valvele nu mai ai cei face, va trebuie sa cumperi alt compresor.Dar trebuie sa stii exact care este piesa defecta.Ok am inteles sa verificat daca vine curent la ambreaj si vine.Dar aia nu arata ca compresorul ar fi sigur de vina.Cum am spus ar putea fi acel ambreaj.Deci eu daca nu vad nu am cum sa iti spun sigur da ala este. Daca mecanicii aia nu se pricep mai mult nu am cum te ajuta.Compresorul e mort in ce sens? Mecanicul ar fi trebuie sa vada pentru ca rotile alea se invirt una pe alta sau una intralta cind cuppleaza.Dar daca compresorul nu este la vedere si este pe undeva pe sub atunci trebuie sa ridici masina pe lift sa poti vedea mai clar.Cam asta e.