Salutare!
Ca utilizator de motor diesel, iti pot spune punctul meu de vedere.
Eu il tin in maxim 2500 rpm de obicei. Nu prea il fortez ca nu am de ce insa cel mai des intre 1500-1800. Consum mic, randament.
Insa, mersul asta subturat creste sansele pentru depuneri de reziduri si incep probleme gen egr infundat, dpf infundat. Motorina arde ''mognit'', deci se subintelege. E recomandat ca din cand in cand sa ii dai o ''forja'' la peste 3000. Dar nu e deloc in regula sa mergi cu un diesel in 3000 cand plafonul e la 4500.
Dieselul nu e facut pentru drumuri scurte. Asta e clar.
Cat mergi cu motorul rece, prin oras, e bine sa nu in turezi. Schimbi pe la 2000rpm.
E bine pentru el, sa iesi la drumuri intinse cat mai des. Acolo, daca ai motorul la 90 de grade, il turezi peste 3000, il faci sa te bage in scaun, dai demaraje lungi si puternice. Asa previi "infundari" are injectiei, turbinei, si dupa caz, a DPF-ului.
Eu personal merg subturat cat e rece, dar imediat ce se incalzeste, vede reprize 60-140, mers constant in 3000rpm cu vitezele mai mici, si accelerari bruste.
Trebuie mers normal.Te uiti in cartea tehnica la ce turatie are cuplu maxim si in zona aceea va consuma cel mai putin.
Parerea mea, recomand pe disel trebuie sa mergi subturate eu așa merg cu mașina și tot e bine.
Superior întreabă:
Grigoriu_Robert_Marian_1993 întreabă: