1. In trafic trebuie sa prezinti certificatul de inmatriculare si polita RCA valabila. Mai nou, este si o foaie aditionala de la ITP, o sa o porti si pe aia in masina. In tara vei fi intrebat doar a cui e masina, daca iesi cu ea din tara ai nevoie de procura/comodat, facut intre tine si proprietarul din acte, la notar. Acest act ti-e util si in cazul in care esti implicat intr-un anumit eveniment cu masina, si ar fi nevoie de semnaturi de partea proprietarului (la asigurari, de exemplu).
2. Contractul de comodat costa in jur de 200 de lei, depinde de notar... Unii nu stiu cum fac, ca il scot mai ieftin. Impozitul la 1.6 e undeva sub 70 de lei, asigurarea e in functie de sofer; te poti uita pe o polita veche, sa vezi cat a costat pana acum. Daca e proprietar sub 30 de ani, poate costa si peste 1500 lei pe an. ITP-ul depinde de service-ul la care apelezi, si de eventualele 'complicatii' (revenire sau 'atentie').
Si eu am cumparat un 'cotet' de genul, dar am profitat de taxa nerecuperata, si am inmatriculat-o pe numele lui taica-miu. M-a ajuns undeva la 700-800 de lei tot (identificare RAR, taxe, impozit si prima asigurare - 330 lei/6luni).
Nu poti circula cu un vehicul mai mult de 30 de zile pe numele al cuiva!
trebuie inscrisa pe numele tau daca vrei sa circuli cu ia dupa 30 de zile, si cat costa? pai tinand cont ca are un motor de 1.6 disel cred ca undeva la 350 euro!
Avand in vedere ca este non euro taxa va fi undeva la 1000Euro.
Este o masina extrem de veche pe care nu te sfatuiesc sa o cumperi nici cu 1000 de ron.
Poate sa pice orice de la o zi la alta.
Eu cred ca ala vrea sa te faca de ceva bani, nu te risca la combinatiile astea ca nu stii niciodata cine e de incredere si cine nu, si nu imi zi ca e prieten si iti face un favor...cauta-ti alta masina sincer eu nu m-as baga.
Teoretic un contract de comodat, altfel nici nu poti iesi din tara cu masina. Insa eu nu as face treaba asa, cel putin ca vanzator niciodata. El o sa se trezeasca mereu cu amenzile pe cap