Acum două săptămâni trebuia să mergi la service pentru constatare.
Restul e irelevant.
Motorul tău e campion la spart turbine, iar asta poate avea consecințe foarte mari.
Daca o sa scanezi masina sigur o sa ai cod pending, adica cod de bujie, acea bujie se pare ca trebuie sa fie schimbata.Cel mai indicat ar fi sa le schiumbi pe toate, asta daca toate is vechi de cand masina.
Chestia cu fumu si ce mai spui nu are legatura cu bujia, este coincidenta ca s-a intamplat acum.
Bujia aia este foliosita doara la pornire, sa incalzeasca aerul ce intra in cilindri sa ia foc amestecul normal.Cand motorul este rece, aerul de afara e rece si ala amestecul aer rece motorina explodeaza mai greu, ala este motivul pentru care sunt puse acele bujii incandescente, sa incalzeasca aerul ce va intra in amestec cu motorina.
Daca zic gresit asta e, eu asa stiam de ca nd eram mic
Https://www.promotor.ro/......64x757.jpg
cum zice si aici, semnul indica probleme cu bujiile incandescente.
in primul rand ce fel de fum e. daca e fum negru probabil ai probleme cu injectoarele. De preferat sa te duci sa ii se faca o diagnoza si sa se verifice parametrii (de combustibil, aer, presiune si etc).
Alb ar duce tot inspre injectoare sau pompa, iar albastru spre o-ringurile de la supape(asta fiind printre cele mai intalnite cauze de fum albastru, insemnand ca mananca ulei)
mna, nu stiu sa-ti dau un raspuns concret, cum ti-am zis, fa-i o diagnoza, 100-100 si ceva de lei maxim ar trebui sa te coste.
Cam aici mi se termina stiinta, tot ce pot sa fac e sa sper ca o rezolvi si ca te-am ajutat cat de putin