ALH e cam cel mai fiabil motor, fiind ultimul motor cu pompa de injectie rotativa, dar combinat cu computer, si turbina cu geometrie variabila. Mai naspa e ca toate au acum foarte multi km, si merg ca niste tractoare.
Celelalte motorizari sunt cu injectie PD (de cel de 150cp nu sunt sigur), foarte reusite si ele, insa ceva mai pretentioase la motorina, si cu intretinerea mai scumpa. Am inteles ca injectoarele de pomp-duse sunt garantate un numar mic de km, ceva in jur de 150.000. De aia sunt multe care consuma de rup.
Cele de 116 si 131cp au si volanta cu masa dubla, care trebuie schimbata sub 200. 000km.
La Golf 4 TDI, problemele cronice sunt cam astea:
-eroare ESP mai tot timpul (dotare inutila, ca se dezactiveaza cand pierzi aderenta, in loc sa te salveze)
-eroare ABS (mai rar, ca la orice masina veche, de vina sunt senzorii de la roti, se rezolva usor)
-eroare airbag (asta apare la toate harburile, si chiar la masini relativ noi)
-presiune prea mare pe admisie, intra in 'limp mode' si iti taie puterea (EGR infundat, actuatoare gripate)
-sar geamurile din macarale, mai ales daca incerci sa le deschizi cand e gheata pe ele.
De rau ar mai fi doar spatiul insuficient la picioare, pentru cei de pe bancheta, scaunele cioplite cu toporul "moi si flexibile" ca o placa de polistiren, si faptul ca pe la tara, din 3 case, una are tractor, si doua Golf 4.
Partile bune ai sa le vezi cu ochii tai, sunt destule, si ti le spune oricine (consum, putere, cost intretinere, aspect...).
Desi sunt satul pana peste cap de ele, nu pot spune ca sunt masini rele.
Golf 4 1.9 ALH, 90cp, e cel mai fiabil motor, consum decent, probleme in general nu, calitate da.