Teoretic ar trebui omologat, dar mai pe romaneste, nu se poate.
Asta luand in calcul vechimea motorului, calitatea probabil medie a lucrarii, si mai ales noxele rezultate.
Un motor cu galerii facute intr-un garaj, furtune aftermarket, intercooler prins in bride universale si ale lucrari care se practica in astfel de conversii, nu are nici o sansa la omologarea RAR, deoarece piesele nu sunt omologate, iar aceste ateliere nu pot obtine autorizatie RAR pentru aceste modificari constructive.
In plus, un motor in care va intra dublul combustibilului consumat in mod normal (sau mai mult), are nevoie de un catalizator cu eficienta dubla, pentru a-si pastra norma de poluare, si tot se vor modifica noxele, deci nu mai trece ITP-ul pe vechile valori, ar fi nevoie de un soft facut si cu gandul la noxe, iar evacuarea ar trebui "sugrumata" binisor, ca sa iasa ceva omologabil. Si bineinteles, cand vad aia de la RAR evacuare modificata, trebuie sa scoti omologarile pieselor folosite (catalizator, teava, prinderi) + autorizatia service-ului care a montat evacuarea.
Cum spuneam, e mai simplu sa zici ca nu se poate omologa, decat sa incerci, si sa ajungi la aceeasi concluzie.
anonim_4396 întreabă: