Cred ca este cu interferenta.Mai toate motoarele moderne is facute asa,pentru ca da posibilitatea proiectantului sa proiecteze compresia cit de maxim permite,asta fiind un avantaj.
Cum poti sa afli? Scoti cureaua de distributie,invirti putin de arbore,pui cureaua la loc si rotesti cu mina de arbore.
Daca pistoanele lovesc valvele,atunci e clara este cu interferenta.
Daca rotesti si poti da peste cap arborele,adica sa faci cateva ture,inseamnma ca e fara.
Dupa trebuie sa pui la punct iar distributia.
Am citit undeva,pe net,dar nu stiu cit de sigur este,a scris un inginer de la o universitate,cum ai putea verifica.
Zice scoti bujia, dar trebuie sa ai o camera sa poti vedea in interior capul pistonului.
-Daca capu pistonului are o scobitura, adincitura in el, atunci motorul este cu interferenta.
- Daca capu pistonului este plat peste tot, fara adincituri, atunci ai motor fara interfrenta
Asa zice ala.Dar cea mai buna metoda este cum am zis eu.
Am gasit o lista si la Ford zice ca motoarele de 1.6 litri is cu si fara interferenta.
1.6L DOHC Non-Interference.
1.6L SOHC Interference
Este cu interferenta. m-am uitat pe mai multe forumuri si nici din greseala nu o spus cineva ca nu ar fi asa. majoritatea inca insista ca 100% e... eu as zice sa ii schimbi distributia si atunci nu mai ai nici un stres. nu e o avere.
La pistoane si la supape se refera acea interferenta.Adica daca pistoanele interfereaza cu supapele.
-Cind supapele se deschid la maxim in interiorul cursei pistonului-interferenta
-Cind supapele se deshid la maxim si nu sunt in interiorul cursei pistonului-motor fara interferenta
Deci la motoarele cu interferenta daca se rupe cureaua,lantul pistoanele vor lovi supapele si le vor rupe,indoi.
Motoarele fara interferenta nu produc daune,pur si simplu motorul se opreste daca cureau,lantul de distributie s-a rupt.
Se numeste interferenta pentru ca interfereaza, interactioneaza, se lovesc atunci cand supapele is deschise la maxim si pistonul este tocmai sus de tot.
Dar ca si calitate, ca performate, ca durabilitate is mai bune motoarele CU interferenta.
Singura chestie e sa ai curea buna, sa o verifici asa la citva ani si sa o schimbi daca vezi ca are crapaturi.
Dumnesao întreabă: