| valhala90 a întrebat:

Salutari tuturor TPU-istilor.Am si eu o problema cu un moped Motori Rizzato(pornire la demaror). Am asambal acest motorin piesa cu piesa datorita faptului ca imi place foarte mult la el viteza si puterea pe care o are pentru un simplu moped insa am o mica problema..De curand i-am rupt filetul de la bobina de inductie si acum am prins fisa de bobina cu fludor dar nu este topit chiar 100%, probabil din vina fludorului..Scuterul imi porneste dar peste max 100 de metrii se opreste. Daca ii mai dau o pedala iar porneste dar se opreste frecvent. M-am gadit sa fie de la magnetou, poate de la avansul platinei pentru k si magnetoul l-am facut din 3 magnetouri, bineinteles cu aceleasi caracteristici dar ma gandesc sa se fi miscat platina sau poate ca se intrerupe de la bobina.Cum as putea sa rezolv cu bobina ca nu se gaseste de cumparat pentru acest tip de moped si cum sa rezolv problema cu opritul? Astept sugestiile voastre..PS:Mai are obiceiul de a arunca pe toba ulei sau de a-mi incea bujia, dar tot porneste, din pacate nu pentru prea mult timp

11 răspunsuri:
| dru1darius a răspuns:

Nu inteleg exact ce filet zici tu ca s-a rupt, incearca sa inlocuiesti cu bobina unui preten sau de la si, si daca aia ii de vina, cumperi o bobina, 60lei maxim

| valhala90 explică (pentru dru1darius):

Deci mi s-a rupt filetul e care se infileteaza fisa de la bujie ca sa zic asa. iar bobina pentru exact acelasi model se gaseste foarte greu..am sa incerc si cu bobina de la Si sa vad daca merge(numai ca bobina de la Si-ul meu este CDI ca are aprindere electronica dci fara platina) de aceea daca e sa cumpar o bobina macar sa stiu sigur ca se va potrivi

| valhala90 explică:

Nu imi poate da nimeni niciun sfat?

| Paul_Ricoh_1989 a răspuns:

Verifica avansul, regleaza-l la jumatate, regleaza distanta platinei si dupa aceea cand este pistonul in PMS(punctul mort superior +- 2 mm )joaca-te cu avansul pana iti deschide platina in momentul ala, si referitor la bobina incearca una micuta de moba...inca se mai gasesc. Spor la treaba

| valhala90 explică (pentru Paul_Ricoh_1989):

Ok, dar cu ce scop sa reglez avansul la platina asa cum mi-ai zis? ma refer ce problema rezolv facand acest lucru.cat despre bobina, sigur ar merge una de mobra? stiu ca magnetoul este format tot din 2 bobine cu platina si condensator dar difera forma lor(mai ales platina care la mobra este ca la piaggio), dar daca merge voi cumpara si o astfel de bobina

| Paul_Ricoh_1989 a răspuns (pentru valhala90):

Pune avansul la punct si platina ca sa fi sigur k elimini o cauza bobina de mobra merge 1000% pentru ca are aceleasi caracteristici doar ca este mai mare putin dar este tot pentru 6 volti si la tine daca zici ca porneste dar nu merge ok inseamna ca ineaca bujia sau nu ii da scanteie cand trebuie, si eu am avut o problema asemanatoare, mie nu imi dadea scanteie si am rezolvat-o curatandu-i platinile pentru ca erau murdare daca vrei si ai mai multe intrebari contacteaza-ma la id p a u l o p r e a 2 0 1 0 fara spatiu si te voi ajuta cu cea mai mare placere

| Paul_Ricoh_1989 a răspuns:

Daca vrei lamuriri mai exacte contacteaza-ma p a u l o p r e a 2 0 1 0 fara spatiu si te ajut cu cea mai mare placere

| valhala90 explică (pentru Paul_Ricoh_1989):

Ok..am reusit sa achizitionez o bobina de garelli, este un pic mai mica dar probabil k e tot pe 6 volti pentru ca merge chiar foarte bine scuterul si porneste la pedala insa imi curge ulei pe toba deci tot nu se face arderea cum trebuie ca totusi daca il las pe liber mi se opreste dar daca il accelerez incontinuu merge, deci cum ar trebui sa procedez?

| Paul_Ricoh_1989 a răspuns (pentru valhala90):

Incearca sa imi mai pui o data aprinderea la punct. daca imi dai add la idul de mess de mai sus o sa iti dau o carticica care iti explica absolut tot si da cea de garelli in general este de 6 volti dar pot fi si exceptii mai intai pune-i aprinderea la punct si dupa aceea ii strangi surubul de ralanti la maxim cu motorul pornit, te asiguri ca acceleratia nu sta in tensiune si ii reglezi ralanti intra pentru ca si eu vreau sa vorbesc cu tine in legatura cu o piesa de la motoreta poate ai

| Paul_Ricoh_1989 a răspuns (pentru valhala90):

Arderea completa, din cate stiu, nu se vede la treaba asta se vede dupa culoarea bujiei la o perioada mai indelungata de mers in forta, bujia trebuie sa fie cafenie daca e spre negru inseamna ca nu ai arederea buna, bobina este foarte buna, incearca sa il pornesti fara filtrul de aer in cap doar cu carburatorul simplu fara nimic in fata si asigura-te ca nu trage pe undeva aer fals si asta ar mai putea fi o problema, din cauza raspunsurilor tale foarte rare nu am cum sa imi dau seama in ce stadiu de evolutie ai ajuns ca sa incerc sa te indrum in continuare

| Nelu_Truhliar_1956 a răspuns:

Uleiul provine de distributia cutie viteza,, ambreaj schimba,, smg;; semeringul si si nu o sa ai ulei pe toba.si nu o sa prinda aer fals deci o sa ai putere maxima,,, bafta,,,