Salut. In primul rand, masina este un pericol pe strazi. Deja are 22ani, unele sisteme numai functioneaza cum ar trebui. Nu mai cumparati masini sub 1000€, ca sunt bombe pe 4roti.
Salut... o să zic ceva pentru eventualele comentarii d-astea.
Nu îmi pasă... mașina merge foarte bine... eu am cerut o rezolvare la ABS, nu o părere pe care nu am cerut-o; mulțumesc!
Deci ai o bătaie la frana, sfatul meu e sa :1.schimbi lichidul de frana, 2.aerisire la toate 4 roti ai vreo etriera blocată 3.sa nu ai vreun plachete cu joc prea mare, 4.ai butoni pornit de coborâre pante, activ.5.ai spus ca nu mai tine frana bine ai pierderi de lichid la pistonas saboți din spate
Merge bine? Atunci gandeste-te cat de bine o sa fie in cazul unui impact frontal, cu o masina din 2010+. Cand soferul masinii din 2010 v-a avea doar cateva zgarieturi, si pe tine o sa te planga familia!
Numai puneti baza in masinile din 90', ca sunt 0 in cazul accidentelor. Directia nu e precisa ca la o masina noua, franele nici atat! Gandeste-te sa iti sara un copil, si sa apesi frana, dar masina sa nu se opreasca. O sa ai toata viata pe constiinta acel copil, nevinovat, ca te-ai zgarcit tu cand ai cumparat masina. Ganditi-va un pic inainte sa luati o decizie. Am simtit pe pielea mea, impactul dintr-un e60(2006) si un cielo. Soferul din Cielo fiind incarcerat in masina, si noi doar cu cateva dureri provocate de airbag.
Cu siguranta unul dintre senzori nu citeste bine. Verifica-i vizual pe toti. Ori e rupt suportul, ori e ars unul din senzori, ori cablul vreunuia nu mai face contact.
Ia un spray de contacte, si ia fiecare roata in parte: desfaci mufa, dai spray pe contacte, o pui la loc, apoi te uiti atent la senzor, sa fie orientat exact spre pinionul de pe planetara.
Pe fata stiu sigur ca are inel in capatul planetarei, in spatele discului de frana, pe spate nu imi aduc aminte, e posibil sa fie senzorul in interiorul tamburului, iar pinionul pe centrul tamburului, in zona cu care intra pe ax/rulment.
Am Vectra A cu ABS, si intamplator am deranjat un senzor de la o roata din fata, si exact astea erau simptomele: fie se aprindea eroare ABS in bord, iar frana functiona normal, fie statea stins becul, dar imi intra in functiune ABS, si aproape ca nu aveam frana, vibra pedala si imi "taia" frana.
Poti dezactiva ABS-ul daca ii scoti siguranta. Te uiti pe cartea masinii (gasesti si pe net) la tabloul de sigurante si vezi care este siguranta pentru ABS.
Logic ca poti repara ABS-ul, te duci la un mecanic si o sa iti puna probabil o diagnoza sau ceva sa vada ce se intampla.
Faptul ca masina este veche sau noua, nu prea are relevanta. Nu toata lumea are bani de masini noi (dupa 2010). Daca ar avea lumea bani, probabil oricine si-ar lua o masina noua.
Eu am o masina din 2011 (peugeot 207 SW) si am dat 6000 de euro pe ea. Un prieten si-a luat opel astra H din 2006. Merge la fel de bine ca a mea si nu a avut probleme cu ea.
Daca o masina este intretinuta cu piese de calitate si revizii la timp, duce destul de mult timp. Intr'adevar cei care au tabla de proasta calitate si apar rugina s-a.m.d, este ceva de munca la ele. Dar na... decat sa iti iei logan nou, mai bine o masina SH .
Succes!