In cazul in care nivelul electrolitului scade sub valoarea indicata se completeaza cu apa distilata sau demineralizata, niciodata cu acid sau apa de la robinet.
De asemenea, se verifica orificiile de aerisire ale dopurilor sa nu fie obturate.
Daca in exploatare se constata supraincarcarea bateriei, indicata prin consumul exagerat de electrolit (scaderea nivelului) sau subincarcarea, indicata prin scaderea densitatii electrolitului sub 1, 24g /cm³ se va verifica instalatia electrica a autovehiculului (releu regulator, alternator ). In cazul utilizarii preponderente in oras a autovehiculului, caracterizata prin porniri frecvente, parcursuri scurte (taximetru) bateria se poate descarca (densitate sub 1, 24 g / cm³, desi instalatia este corect reglata.
Nu lasati bateria descarcata (densitate sub 1, 2 g / cm³ ) la temperaturi sub 0°C, doarece electrolitul ingheata si duce la distrugerea placilor!
Tensiunea releului trebuie sa se mentina la valoarea ( 14, 2 ± 0, 2 V ).
Evitati utilizarea indelungata a bateriilor cu starea de incarcare sub pragul de 70%. Acest lucru echivaleaza cu o subdimensionare capacitiva responsabila de aparitia defectului de suprasolicitare (se pierde dreptul la garantie!).
Se supune procesului de reincarcare pe redresor, orice baterie aflata intr-una sau mai multe din urmatoarele situatii:
- Baterie descarcata accidental (sub 75%).
- Baterie depozitata, la finalul fiecarui interval de stocare precizat in tabelul de la capitolul "Depozitare".
- Baterie descarcata - reclamata ca defecta - inaintea prezentarii la service pentru diagnosticare.
Procesul de reincarcare poate fi executat, de regula, cu ajutorul oricarui redresor comercial (si nu numai) de curent continuu care poate sa asigure la iesire urmatoarele:
13, 5 ≤ Uiesire (V) ≤ 16, 5 si un curent 4 ≤ Iiesire (A) ≤ 25
In principiu, incarcarea pe redresor se face cu un curent a carui valoare este de cca. (5÷10) % Cn (A), pâna când apar degajari uniforme de gaze in toate elementele bateriei, iar densitatea electrolitului se stabilizeaza in jurul valorii de 1, 28± 0, 0 1 (g/cm3).
Spre finalul incarcarii tensiunea la bornele bateriei atinge valorea de 15, 80….16, 50 [V] la temperatura de 25º C (atentie! in regim de functionare redresor). Pe toata durata incarcarii pe redresor, dopurile bateriei vor fi scoase. Este recomandata efectuarea reincarcarii de catre ateliere specializate.
Sfatul lui FurtunaDiesel este corect, nu este necesara nici spalarea acumulatorului, nici schimbarea electrolitului. Se pot face si aceste operatiuni, insa procedura este mai complicata si nu ti-o recomand nici eu (trebuie golita complet de electrolit, spalata cu apa distilata, golita din nou, umpluta iarasi cu apa distilata, pusa la incarcat, apoi descarcata complet, golita din nou, iar in final completata cu electrolit). In general este suficient sa completezi cu apa distilata, pentru ca acidul de obicei nu se evapora. Electrolitul trebuie sa depaseasca in fiecare compartiment nivelul elementelor cu cca. 2, 5 cm. Pentru siguranta, poti cumpara si un densimetru, costa doar cativa lei si cu ajutorul lui poti verifica daca electrolitul are densitatea corecta (1, 28 g/cmc, la 20 de grade cu bateria complet incarcata).
In privinta timpului de incarcare, nu exista prea mult, poti sa o lasi nelimitat, tot 100% se va incarca.
Daca bateria are peste doi ani de functionare in conditiile cand in general la noi in tara anotimpul rece dureaza in jur de 5 luni de zile, nu se recomanda spalarea acumulatorului si apoi inlocuirea electrolitului, din aceasta cauza se da garantie la toate bateriile 2 ani de zile. În interiorul bateriei atat placile pozitive cat si cele negative sun bagate in niste saculeti din plastic care nu dau voie ca, pasta rezultata din elementi sa ajunga pe fundul acumulatorului, moment in care elementul respectiv s-ar scurcircuita. În concluzie nu se merita sa faci acest lucru.
Sa nu o spal?
mie mi a zis cineva ca doar spalata si descarcata si apoi incarcat se reformateaza bateria. oricum va mu; tumesc pentru raspunsuri
Nu spala bateria pune electrolit densitate 28 sa fie 15mm deasupra placilor porneste motorul 15 min la relanti cu un aparat de masura trebuie sa ai valoarea de 14, 02 14, 05 daca nu incarca apeleaza la un specialist in domeniu eu o am de 6 ani am procedat asa si e ok