| callmescania a întrebat:

Se da urmatorul caz...

S-a facut scoala de soferi pe masina diesel care aproape oriunde pleaca de pe loc doar din ambreiaj.

S-a luat carnetul si s-a facut trecerea la un logan 1.4 pe BENZINA si fara servodirectie

Cum se face plecarea de pe loc la o masina pe benzina? fie ea la drum drept sau rampa dar fara sa plece brusc (nu sunt tocmai invatat cu ea pentru ca n-are servodirectie si prefer sa plece incet..pana invat) exemplu; caz in care stai la semafor unul in spatele altuia si o iei la stanga sau dreapta intr-o curba la stanga/dreapta, d-asta prefer sa o ia incet din loc ca sa prind si "cursa" la volanul asta sau pur si simplu cand e coloana cand pleci cate un pic in fata.

Va rog sa imi spuneti cat mai detaliat.

Răspuns Câştigător
| RB26DETT a răspuns:

Ambele motorizari au acelasi principiu de punere in miscare, eu procedez astfel, bag cheia in contact, apas pe ambreiaj, scot din viteza, pun contactul pe treapta 2, astept sa se stinga din becurile din bord si atunci dau la automat, am ambreiajul apasat, bag in treapta 1 si apas pe acceleratie in timp ce las ambreiajul pana in punctul la care incepe sa prinda, adica pana unde incepe sa se miste masina, tin ambreiajul acolo putin si apoi il ridic de tot urmand sa apas mai tare pe acceleratie.
Mai poti face intr-un fel, asa am invatat la 14 ani cand am condus prima data pe un drum izolat o dacie, ambreiajul la podea, bag 1-a si apas pe acceleratie pana ajunge la 2000 rpm si de acolo ridic usurel ambreiajul, nu mi-a iesit din prima, am omorat motorul de cateva ori, recunosc dar mi-a prins foarte bine deoarece la scoala de soferi nu l-am omorat deloc.
Trebuie sa exersezi, este usor de gandit, teoretic este usor, practic este alta treaba, mie unul, experimentat fiind si totusi un fan al cutiei manuale, imi este mai greu sa explic teoretic decat sa arat practic.
Ce este bine de retinut, un diesel este mai usor de condus decat un benzinar, poti pleca de pe loc doar ridicand ambreiajul, fara sa apesi pe acceleratie mult mai usor decat in cazul benzinarului unde trebuie sa ai mai multa rabdare cand ridici ambreiajul si sa-l ridici mai incet deoarece benzinarul nu are aceeasi putere si cuplu la turatie mica precum un diesel. Plecarile din rampa poti sa le faci cu usurinta cu un diesel, tii piciorul pe ambreiaj maxim si pe frana si ridici ambreiajul usor pana incepe sa prinda, pana cand simti ca masina vrea sa plece, atunci iei piciorul de pe frana si in foarte multe cazuri masina sta pe loc in rampa tinand-o numai din ambreiaj insa bine de stiut este ca atunci cand faci plecarile de pe loc din rampa fara frana de mana uzezi ambreiajul. Pentru a face o plecare din rampa cu frana de mana e simplu, opresti in rampa, tragi frana de mana, in momentul asta nu mai ai treaba cu pedala de frana, apesi ambreiajul, apesi pe acceleratie pana in 2000 rpm daca e diesel sau 2500 daca e benzinar si ridici ambreiajul usor pana simti ca masina vrea sa plece apoi lasi jos frana de mana. recomand utilizarea franei de mana la plecarile din rampa!

7 răspunsuri:
| RB26DETT a răspuns:

Pai faci la fel ca la diesel, sau instructorul te-a invatat sa pleci din ambreiaj si dupa ce a cuplat sa accelerezi? La dieseluri este usor sa faci asta dar este o plecare lenta, eu unul am facut scoala tot pe un diesel si mi-a spus instructorul, chiar daca masina poate pleca numai din ambreiaj, mereu accelerezi putin si dupa ridici ambreiajul, obisnuieste-te cu pedala de acceleratie, o turezi la 1500-2000 rpm si ridici ambreiajul pana in pozitia in care incepe sa se miste masina, dupa ce simti ca a cuplat ridici de tot pedala de ambreiaj, invata pozitia pedalei de ambreiaj la care incepe sa cupleze astfel incat sa-ti fie usor sa manevrezi masina la viteze foarte mici fara sa bruschezi sau sa-i omori motorul, nu poti invata pe net si practic asa ca fuga la masina si invata sa pleci de pe loc si sa mergi cu ea la viteze foarte mici. Daca stii pozitia pedalei de ambreiaj la care incepe sa cupleze vei putea pleca de pe loc doar cu ambreiajul dar trebuie sa fii mai finut cu pedala de ambreiaj, eu am 2.0i si crede-ma ca si asta se chinuie sa plece de pe loc doar din ambreiaj, mai ales ca am relantiul la 600 rpm.
Cat despre plecarile din rampa, si alea-s foarte importante, la diesel probabil ai fost invatat sa le faci fara frana de mana, acum s-a cam schimbat povestea, le vei face cu frana de mana!
Usor! Te opresti in rampa, tragi frana de mana, apesi ambreiajul, bagi in treapta 1, accelerezi pe la 2500 rpm si lasi usor ambreiajul pana simti ca ar da sa plece, vei observa ca daca nu misti pedala de acceleratie dupa ce a ajuns la 2500, turatiile vor da sa scada, atunci lasi frana de mana jos urmand sa apesi pe acceleratie mai tare daca este cazul. Daca nu esti sigur pe tine incearca sa faci plecari de pe loc din rampa intr-un loc cu circulatie redusa pana te obisnuiesti. Eu unul tin bine minte ca atata timp cat am facut scoala de soferi nu am omorat niciodata motorul in schimb, in prima zi cand mi-am condus masina l-am omorat dupa 10 minute de condus, trebuie sa te obisnuiesti.
Cu cat ai mai multa rabdare cu o masina pe care n-o cunosti cu atat mai bine! Insa ai grija cu rabdarea asta sa nu fie prea mare ca incurci traficulwinking Cand trec pe o masina noua, inainte sa o conduc, o las la liber si accelerez usor sa vad cam cat de sensibila este pedala, am condus masini la care trebuia sa apesi pedala pana la jumatate sa inceapa sa creaca in ture, a mea care dupa cativa milimetri este la 2000 rpm, etc...

| DumiY a răspuns (pentru RB26DETT):

Am o mica intrebare. Eu sunt incepatoare la capitotul asta, cu masina. Am facut doar o sendinta pe o masina pe diesel. Intructorul mi-a zis asa sa fac : atunci cand plec de pe loc, pornesc motorul, apas ambreiajul pana jos, dar si frana, bag in prima treapta de viteza, iau piciorul de pe frana. Cand simt ca masina se misca, apas usor acceleratia si dau cate un pic drumul la ambreiaj. E corect asa?
Iar la cele pe benzina, am condus foarte putin masina unui prieten. Din cate imi aduc aminte, pornesti motorul, apesi ambreiajul pana joi, bagi treapta 1 de viteza, apesi acceleratia si dai drumul la ambreiaj usor. La cea pe benzina, masina nu se mai misca atunci cand apesi ambreiajul fara acceleratie? Nu mai stiu exact.

| RB26DETT a răspuns (pentru DumiY):

Ambele motorizari au acelasi principiu de punere in miscare, eu procedez astfel, bag cheia in contact, apas pe ambreiaj, scot din viteza, pun contactul pe treapta 2, astept sa se stinga din becurile din bord si atunci dau la automat, am ambreiajul apasat, bag in treapta 1 si apas pe acceleratie in timp ce las ambreiajul pana in punctul la care incepe sa prinda, adica pana unde incepe sa se miste masina, tin ambreiajul acolo putin si apoi il ridic de tot urmand sa apas mai tare pe acceleratie.
Mai poti face intr-un fel, asa am invatat la 14 ani cand am condus prima data pe un drum izolat o dacie, ambreiajul la podea, bag 1-a si apas pe acceleratie pana ajunge la 2000 rpm si de acolo ridic usurel ambreiajul, nu mi-a iesit din prima, am omorat motorul de cateva ori, recunosc dar mi-a prins foarte bine deoarece la scoala de soferi nu l-am omorat deloc.
Trebuie sa exersezi, este usor de gandit, teoretic este usor, practic este alta treaba, mie unul, experimentat fiind si totusi un fan al cutiei manuale, imi este mai greu sa explic teoretic decat sa arat practic.
Ce este bine de retinut, un diesel este mai usor de condus decat un benzinar, poti pleca de pe loc doar ridicand ambreiajul, fara sa apesi pe acceleratie mult mai usor decat in cazul benzinarului unde trebuie sa ai mai multa rabdare cand ridici ambreiajul si sa-l ridici mai incet deoarece benzinarul nu are aceeasi putere si cuplu la turatie mica precum un diesel. Plecarile din rampa poti sa le faci cu usurinta cu un diesel, tii piciorul pe ambreiaj maxim si pe frana si ridici ambreiajul usor pana incepe sa prinda, pana cand simti ca masina vrea sa plece, atunci iei piciorul de pe frana si in foarte multe cazuri masina sta pe loc in rampa tinand-o numai din ambreiaj insa bine de stiut este ca atunci cand faci plecarile de pe loc din rampa fara frana de mana uzezi ambreiajul. Pentru a face o plecare din rampa cu frana de mana e simplu, opresti in rampa, tragi frana de mana, in momentul asta nu mai ai treaba cu pedala de frana, apesi ambreiajul, apesi pe acceleratie pana in 2000 rpm daca e diesel sau 2500 daca e benzinar si ridici ambreiajul usor pana simti ca masina vrea sa plece apoi lasi jos frana de mana. recomand utilizarea franei de mana la plecarile din rampa!

| Iunix a răspuns:

Asta al vrea și eu să știu. La școala de șoferi fac practică pe o mașină diesel. Am căutat pe net și... na, am găsit mai multe pentru diesel. Era un videoclip în care spunea :
- se apasă ambreiajul la podea
- se apasă ușor pe accelerație și se eliberează ușor ambreiajul

| callmescania explică (pentru Iunix):

Da, dar intreb despre una pe benzina, cat am fost in scoala pe diesel n-am avut probleme...

| DumiY a răspuns (pentru Iunix):

Asa stiu si eu la masina pe benzina. Tii piciorul pe ambreiaj pana jos pana cand simti un pic masina, apoi apesi incet pe acceleratie si dai drumul usor la ambreiaj

| Iunix a răspuns (pentru callmescania):

Ce am spus mai devreme e pentru maşinile pe benzină. Maşina pe motorină pleacă de pe loc doar din ambreiaj iar cea pe benzină are nevoie de puțină accelerație.

| sorinake a răspuns:

Nu ai inteles din postarea anterioara?
https://www.tpu.ro/......-ambreiaj/

Ti-au explicat foarte bine acolo totusi.