Salut,am cautat in configuratorul a doua societati serioase de tuning din RO si nu am gasit pentru masina ta nimic ci in general pentru A-urile perioada 2001-2004-2012 care sunt fie turbo-diesel fie turbo-benzina, de ce nu si pentru masina ta? mai mult ca sigur pentru ca este un motor aspirat mic iar castigul ar fi foarte mic de maxim 8-10 CP, adica mai mult placebo!
Tunerii seriosi fac reglajele pe dyno de acolo si costurile de peste 300-400 de euro per lucrare; mai ieftin este la cei care lucreaza prin garaje obscure dar acolo e de inteles de pretul este mic e conform cu manopera indoielnica!
Sunt motoare aspirate dar de obicei de cilindree mai mare care au ceva castiguri de putere oricum nu ca la o masina bi-turbo e vorba de principii ale fizicii aici.
Singura masina pe care am intalnit-o eu si avea un castig de 35 de CP stage1 desi era motor 2.0 benzina aspirat a fost o mazda, dar aceea avea niste smecherii de fabrica printre altele pistoane speciale in plus era mai potenta decat a limitat-o fabricantul pentru piata europeana (am intalnit si VW care aveau mai putina putere declarata in acte si mai mult in realitate)-carcatasii ar spune ca exista diferite standarde de masurare a puterii : puterea masurata la roati e una, la volant e alta, e adevarat si asta!
In rest nu o sa vezi niciodata un castig de 30-35 CP la un motor aspirat, poate doar in cazul unui motor de 6000 cm3 desi si acolo sunt usor rezervat
Daca vrei masina mai potenta iti recomand o turbo-benzina, si nu diesel, ca m-am saturat sa expir NOx (oxizii de azot) care ne imbolnaveste pe noi toti!
te salut!
Fata de ceea ce ai scris si s-a discutat mai adaug :
Acei 10 cai care ai zis ca ii accepti numai sa fie, nu ii vei simti!, cum am zis mai sus fiind doar un efect placebo. Chiar daca o masina este extrem de usoara un castig de cai putere perceptibili sa le zic asa, vor fi in general incepand cu +20-30!
Unde mai adaugi faptul ca 10 CP in plus pot costa 350 de euro nu doar 200 euro de ce? societatile de tuning serioase cum spuneam mai sus nu tarifeaza in functie de castigul de CP ci in functie de "manopera", daca eu castig 15 CP asta e una, altul cu un Bi-turbo poate la motorizarea lui sa castige +50 CP doar din soft, nu este relevant fata de aplicarea tarifului castigarea de CP, eu mai putin altul mai mult, cum ar zice croitorul este in functie de materialul clientului!
Unde este in legatura directa CP castigati cu banii investiti? acolo unde vorbim de tuning "hardware", acolo unde schimb componentele interne alae motorului cu unele de performanta, cu interne forjate, cu piese auto speciale pentru competitie etc!
In cazul softurilor se mentine un pret de referinta, el mai poate diferi evident in functie de complexitatea verificarii si modificarii parametrilor, un soft stage 1/2 la un Bugatti nu va avea acelasi pret ca la un BMW, de ce? datorita complexitatii!
La motoarele aspirate pe benzina nu merita sa faci soft. Ele vin de fabrica la maximul de putere care se poate scoate din acele componente.
Ca sa scoti putere trebuie sa treci direct la stage 2, adica sa inlocuiesti cateva componente, cum ar fi admisia, aprinderea si axul cu came.
Iar decat sa investesti intr-un motor ce reprezinta o baza extrem de limitata, mai bine pui direct unul mai puternic, din dezmembrari. Mi se pare ca exista 1.6 si 1.8 pe A.
La asta nu m-am gândit! Mulțumesc anticipat!
Pe mașina asta nu cred că merită să faci soft, în primul rand e aspirată, și în al doilea rând nu știu cât de modificabilă este. De putut poți face, și vei obține câțiva căluți în plus, însă merită să dai 1000 de lei pe 10 cai?
Cam 10% sau in cazuri fericite cam 20%. Adica intre 8 si 16 cai putere. Ai mare grija cum ii gonesti
Se poate face soft.Cativa caluti nazdravani care sa-i inlocuiasca pe cei care au murit.
Roberto24 întreabă: