Exista instalatii GPL pentru masini diesel, e normal ca oamenii sa nu fi auzit de ele, pentru ca nu sunt foarte raspandite. Insa daca nu stii, nu e normal sa raspunzi ca si boogy, nu de alta, dar te faci de ras.
Instalatia este diferita insa de cea pe benzina, in primul rand pentru ca motorul nu va merge doar pe GPL, ci pe un amestec de GPL si motorina, amestec care difera in functie de turatia motorului (procentul de GPL creste direct proportional cu turatia motorului). Astfel, costurile nu scad la fel de mult ca in cazul motoarelor pe benzina, insa apar alte avantaje - puterea motorului si cuplul cresc semnificativ, datorita arderii superioare a vaporilor de motorina in prezenta celor de gaz.
Depre preturi nu stiu sa iti spun, fiind mai putin raspandite sigur sunt ceva mai scumpe decat cele pe benzina. Si din cate stiu nu sunt omologate inca de RAR, insa sincer nu vad o problema in asta, nici eu nu mi-am omologat inca insalatia pe benzinara.
Ori ai scris intrebarea gresit ori esti proasta Unde naiba ai auzit tu de gaz diesel?
Http://www.4tuning.ro/......11825.html
Aici este o dovada doar ca si motorul diesel merge pe gaz. Dar aici este vorba de gaz natural nu de gpl. Momentan asemenea instalatii pentru diesel nu s-au scos in comert. :D
Exista intr-adevar instalatii gpl-diesel acestea sunt produse de catre Agc si denumirea este Agc zenit diesel acest producator produce si cele doua instalatii gpl pentru autovehicule pe benzina (Agc Compact si Agc Zenit Pro deja foarte intalnite la noi in tara importate de catre Supergaz fuel systems cu doua puncte de lucru in Bucuresti ) se afla deja la a doua generatie de calculatoare dedicate motoarelor diesel, singura problema este ca la noi in tara inca nu sunt omologate RaR aceste instalatii dar cu tot acest risc noi am montat o masina de proba pentru a testa aceste instalatii si suntem in perioada de proba chiar pe masina noastra proprie a service-ului o skoda octavia -3 capacitate cilindrica 2.0 ceea ce este clar de la primele teste o marire clara a puterii datorata functionarii in dual combustibil nu pot da cifre exacte innaintea testarii fizice a acesteia pe un stand de specialitate ceea ce pot spune este ca masina functioneaza in continuare in parametrii normali si se comporta excelent, vom testa in continuare masina pentru a avea cifre exacte despre consum economie. Costurile de achizitie-montare sunt practic inutile avand in vedere lipsa unei omologari pentru aceste instalatii la noi in tara, sper in curand ca service-ul nostru sa obtina aprobarea pentru montarea acestor instalatii. Tin sa precizez ca aceste instalatii functioneaza in sistem dual-combustibil ceea ce inseamna ca economia va fi undeva in jurul a 20% de acolo plecand si recomandarea de montare pe masinile care circula foarte mult si mai ales in afara orasului pentru ca alimentarea cu Gpl este facuta in functie de accelerare aceste instalatii sunt de ultima generatie si sunt folosite foarte mult in afara tarii noastre mai ales pe vehicule de transport si vehicule de capacitati cilindrice mari unde economia de circa 20% este semnificativa.
O noutate ceva? E omologat RAR sau nu? subiectul e totusi vechi.
neu1323434 întreabă:
costin007 întreabă: