Florin Iceman / Esti pericol public. Inceteaza cu sfaturile tale prostestesti, sa nu zic criminale! Cum naiba poti spune ca o panta se coboara cu masina scoasa din viteze? Vrei sa ia cineva de bun sfatul tau si sa se faca praf? Tu macar ai carnet?
Panta se coboara cu masina in viteza care ar fi necesara pentru urcare! Acesta este sfatul corect si pe intelesul tuturor.
Masina cu cit este mai mica are consum mai mic? Gresit Florine!
Rog pe cei care sint logati sa-i dea un stupid, nefolositor sau criminal, lui Florin. Nu faceti ce spune el ca va riscati viata! ( adolf )
Sunt foarte multi factori care influenteaza consumul, intr-adevar unul dintre ei este greutatea masinii. Totusi putini sunt cei care obisnuiesc sa care saci de ciment in portbagaj, asadar la ce ar putea renunta? La cric si la roata de rezerva?
Schimbatul mai rar al vitezelor este un sfat pentru reducerea consumului in masura in care este un rezultat al mentinerii unei viteze constante. Pentru reducerea consumului nu trebuie schimbate vitezele mai rar, ci exact la timp.
Sfaturile mele sunt urmatoarele:
- evitati accelerarile bruste si incercati sa incetiniti din timp, folosind frana de motor. Fiecare apasare a pedalei de frana inseamna putin combustibil in plus, dar nu intelegeti gresit, asta nu inseamna sa nu franezi, ci sa anticipezi momentele in care trebuie sa franezi, pentru a incetini din timp.
- verificati periodic presiunea in pneuri. Un pneu dezumflat influenteaza semnificativ consumul.
- nu montati pe masina dispozitive care nu va sunt necesare (paravanturi, bari si diferse suporturi pe plafon etc) si nu circulati la viteze mari cu geamul deschis. Veti influenta astfel aerodinamica masinii si consumul va creste.
- nu porniti compresorul de clima daca nu este cazul.
- marii consumatori de curent consuma combustibil. Nu ma refer la instalatia de iluminare, ci la diverse suplimente: aeroterme electrice si diverse dispozitive de incalzire, lazi frigorifice si minifrigidere, instalatii de sonorizare supradimensionate samd.
- filtrele imbacsite cresc semnificativ consumul, in special filtrul de aer. Nu trebuie neglijate si celelalte aspecte care asigura functionarea motorului intr-un regim optim: absolut toti senzorii motorului, debitmetrul de aer, termostatul, bujiile si fisele acestora, catalizatorul samd. Cea mai mare influenta o are sonda lamda, direct responsabila de reglarea amestecului; am auzit de consumuri de peste 20l/100 la masini care consumau 7l, exclusiv din cauza sondei defecte. Daca s-a defectat si din anumite motive nu o puteti inlocui imediat, va recomand sa circulati cu sonda deconectata. Motorul va functiona in regim de avarie, dar macar nu va elimina combustibilul prin esapament.
Unii producatori de uleiuri se lauda cu reducerea consumului de combustibil, ca sa nu mai vorbim de producatorii de aditivi si tratamente asimilate. Eu unul nu cred nici in unii nici in altii.
Tipu? referitor la ultimul tau raspuns... te rog sa specifici care este parerea idioata!
1. ca nu se coboara panta cu masina scoasa din viteze?
2. ca nu este adevarat ca masina de cilindre mica are consum mic?
Eu asa consider ca procedeaza un om normal, isi argumenteaza opiniile.
Ps. Motivul pentru care stau anonim, pentru a te lamuri, este simplu. Nu vreau alt cont sau cel avut, vreau sa ajut -moca - fara funde sau alte " cistiguri ". Culmea este ca am luat si fundite ca anonim.
Asa ca te rog, daca poti sa pastrezi cum iti tot recomand de mult timp, un ton civilizat si raspunsuri la obiect. Daca poti!
Cert este ca pina acum n-ai demostrat ca te pricepi la ceva... ( adolf )
Ps. si ca sa vezi... cei ce se ocupa de forum, stiu cine scrie sub acest nume. M-am prezentat!
Tipu / te-am rugat sa raspunzi punctual.
Prin faptul ca am spus sa fie taxat cu stupid, n-am dorit decit sa scot in evidenta sfatul criminal dat de Florin!
Daca nu ma insel la alt topic erai specialist in frine si aici esti de acord cu ce spune Florin? ( adolf )
Ps. Te rog sa cauti raspunsurile mele si sa-mi spui unde am raspuns pe linga subiect! apoi iti arat unde ai raspuns tu!
Asa cum iti place te-ai amestecat unde nu trebuie si in loc sa fi profesionist ( asa cum spui ca esti ) si sa respingi raspunsul lui Florin, te-ai legat de mine. Deci cine are o problema? ( adolf )
Daca ar fi asa simplu
In primul rand cu schimbatul vitezelor: pai daca vrei sa accelerezi trebuie sa schimbi viteza altfel ai un consum mai mare datorita turatiei, iar daca vrei sa pleci de pe loc intr-o treapta superioara atunci poti sa omori motorul.
Lucruri inutile: la ce te referi prin asta? o roata de rezerva (faci pana, cu ce o schimbi?), scule gen cric (ai roata, dar pe ce ridici masina sa o schimbi?), chei, surubelnite (apar probleme si trebuie sa le repari, ce faci?), stingator, trusa medicala (lucruri pe care trebuie sa le ai la tine prin lege). Asta daca nu cumva ai bani sa platesti amenzi sau sa suni la cei de la tractari auto. Si inainte sa spui ca cu o masina buna n-ai avea astfel de probleme, nu te-ai referit la un tip anume. In plus, probleme cu masina pot aparea oricand, fie ca e Dacie, fie ca e Mercedes.
Andrei199114 întreabă: