Salut!
În primul rând, trebuie sa scoți bușonul de umplere și sa te uiți să vezi dacă are spumă, caz în care înseamnă că a ajuns lichid de răcire în motor. Dacă ai găsit spumă, verifică și nivelul lichidului de răcire ca să confirmi că de acolo a ajuns apa în motor. Dacă nu există spumă pe bușon, verifică lichidul de răcire, este posibil să-i fi crescut nivelul dacă a ajuns ulei în el.
Dacă găsești fie apă în ulei, fie ulei în apă, înseamnă că garnitura este arsă. De asemenea, verifică și scurgeri de lichide pe exteriorul motorul, exact între bloc si chiulasă, adică la garnitură.
Principalele simptome ar trebui sa fie urmatoarele:
1. in vasul de expansiune s-ar putea sa observi ceva bule de aer provenite din compresia pierduta in sistemul de racire;
2. ulei in lichidul de racire, dar nu doua trei picaturi care pot ajunge si accidental acolo;
3. apa in baia de ulei, o spuma maronie aparuta pe capacul de umplere ulei si pe joja de control;
4. pierdere lichid racire fara o explicatie clara (furtun plesnit,...)
5. fierbere lichid racire, la fel, fara alta cauza concreta care duce la aceasta.
O seara placuta sa ai!