Tu ne vorbesti de depasiri pe reprize lungi si depasiri pe reprize scurte, el poate se refera si la depasirile pe reprize medii de la 80 km/h la 120 (care sunt cele mai dese pe sosele din Romania). Cand ala din fata are peste 100 la ora deja alearga... nici nu-ti mai trebuie sa-l depasesti sau daca-l depasesti o faci in treapta a V-a sau a VI-a cand ai un km vizibilitate si nu vine nimeni...
La 5000 euro nu o sa rupa niciun asfaltul, o sa il mangaie doar... oricum depasitea o faci si cu un Logan 1.4 trebuie sa doar sa stii sa o conduci
Cu Cielo poti face depasiri decente.
Problema e la tine, in primul rand. Sa ma vezi pe mine cum depasesc cu Dacie 1310 cu 62 de cai, din care 10 sigur sunt morti.
Daca iti calculezi corect vizibilitatea, viteza celui din fata, viteza la iesirea din banda si demarajul masinii, faci depasiri bune cu (aproape) orice masina.
Eu de exemplu, depasesc masini care merg cu maxim 60km/h, cu treapta a 3-a (cu Dacia). Dau din 4 in 3 inainte de a se elibera contrasensul, accelerez spre cel din fata, prind deja 70 pana la el, ies pe contrasens, tin a 3-a pana la 80, cand deja sunt trecut de el, dau 4 si oricum e aproape gata depasirea. Asta se intampla de multe ori in oras. In afara orasului, folosesc doar treapta 4 (5 e de consum, n-are putere), la fel, las o distanta mai mare fata de cel din fata, cand vad ca urmeaza sa se elibereze contrasensul incep sa prind viteza in banda mea, apoi ies, deja cu viteza mai mare decat cel din fata, deci ma asigur ca am cu ce sa-l depasesc. Ma bazez pe demaraj pana pe la 120km/h, deci depasesc masini care merg cu cel mult 100-110km/h.
Cu alte masini, de exemplu cu Octavia 1.6 pe care am avut-o, foloseam treapta 2 pentru demaraj pana la 80km/h, schimbam in limitare si depaseam orice.
Cu Fordul unul prieten, 1. 8TDCI, am facut o depasire care m-a lasat cu un zambet prost pe buze. Aveam in fata un Logan, si doua tiruri, pe la 80km/h. Necunoscand masina, am zis sa fac intai Loganul. Am iesit in depasire cu a 3-a, si cand a intrat turbo, in fata Loganului aveam viteza prea mare ca sa mai revin in banda, si am facut si cele doua tiruri, pe neasteptate, dar in siguranta. Nu ma joc niciodata cu vizibilitatea, si iau in considerare faptul ca ma pot intalni cu alti nebuni, care sa circule cu 140+, pe drumuri nationale.
M-am laudat destul.
O masina care sa "rupa asfaltul", e Opel Astra echipata cu motorul 2.0T, pe benzina (C20LET, Z20LET...).
O masina mai prietenoasa la consum si intretinere, in 5000e, este Opel Astra H 1.9 CDTI, versiunea sport cu 150 de cai, suspensie sport, cutie in 6+1 trepte si buton pentru mod "Sport". Daca nu esti obisnuit cu masini peste 100cp, o sa-ti taie rasuflarea, primele demaraje. Nu-ti trebuie sa o treci de 3500rpm, si deja nu stii cum sa te 'tii de volan'. E foarte agresiva.
Rareori depasesc pe aia care merg peste 100, ca sa nu-i incurc, cand sunt cu 1310, ca nu pot mentine viteza de 120 constant, ca sa ma duc inainte. De obicei sunt stangaci care ma incetinesc pana la 60, in curbe de 100.
Iar majoritatea depasirilor mele se intampla cand dau de cate unul ce merge cu 60-70 in localitate, si pierd pe ala cu statie de care ne tinem 'toti'
Depinde ce conduc, oricum, in general trag de masina in depasire, indiferent daca sunt cu 1310, sau un diesel supraalimentat peste 100cp.
Si vis-a-vis de depasirile peste 100km/h, am avut surpriza sa dau peste un 1310 care mergea cu 110 pe o zona deluroasa, si tot l-am depasit, cu Focusul.
Depinde mult de stilul de a inainta, de a aborda curbele, nu doar de vitezele la care ajungem. Cand aveam Skoda, se forma coloana in spatele meu pe drept, cu soferi agresivi, ca si mine, iar dupa primele curbe mai stranse, ieseam singur si asteptam ceva pana aparea "coada" din nou. Multe depasiri cu aia le-am facut la iesirea din curbe, ca acolo era momentul in care aveam viteza mai mare decat ceilalti.
Tu ne vorbesti de depasiri pe reprize lungi si depasiri pe reprize scurte, el poate se refera si la depasirile pe reprize medii de la 80 km/h la 120 (care sunt cele mai dese pe sosele din Romania). Cand ala din fata are peste 100 la ora deja alearga... nici nu-ti mai trebuie sa-l depasesti sau daca-l depasesti o faci in treapta a V-a sau a VI-a cand ai un km vizibilitate si nu vine nimeni...
Depasiri poti face cu orice masina, acum desigur, nu o sa depasesti tu cu cielo pe unu care merge cu 120km/h cam asta nu au inteles cei de mai jos.
Dar daca chiar nu poti face nici o depasire mai mult ca sigur ai probleme la masina...
Acum asta trebuie sa stabilesti, cu ce viteza trebuie sa mergi, poti face depasiri foarte bune si cu un motor de 1.9 tdi, vorbesc din experienta, dar daca vrei deja depasiri la peste 150km/h iti trebuie ceva puternic, cel putin un 2.0 benzina, ai putea merge pe un e39 2.5tdi, dar daca vrei depasiri mai "normale" e de ajuns si un golf 5 sau un passat 3bg cu motor de 1.9, sau un e46 de 2.0.
Eu fac depasiri cu orice masina, si cu camionu daca trebuie... In Romania depasirea tine in proportie de 75% de sofer si doar 25% de masina. Daca nu poti depasi cu Cielo, cu un motor mai puternic sigur vei sfarsi tragic pentru ca inseamna ca habar n-ai sa faci o depasire.
Trebuie sa iei in calcul puterea motorului si greutatea masinii.
Uite aici ceva la 2000 de euro in stare sa dea m la multe masini de 30 k.
Cu 180 de cai altfel se pune problema cand un passat de 130 de cai iti face flashuri de la 5km sa te dai la o parte.
http://olx.ro/......4GRTu.html
Salut. Ce zici de un Passat 2006-2008? Un 520, model mai nou? Sau de ce nu un Golf 5/6 GTI? Eu astia mi-as lua daca as avea 5.000
Stanmariusvasile întreabă: