Eu din ce am vazut personal, audi de care spui nu consumau ulei pe la motor, se pierdea ulei pe la turbina.Cum zic personal am gasit la vreo 4 audi asa ulei, unde era? Era in galeria care vinde de la turbina spre intercooler, cand am dat galeria aia jos o cazut ulei la unele cateva linguri, la altele litri dar deja stiam si nu am stat sub sa ma faca de toate alea.
Nu cred sa fi consumat ulei cum spui tu sau altii. Aveau semeringurile de la turbina slabe, dupa nu stiu citi km se duceau, chair daca masina era bine intretinuta.
Asa am mai auzit si pe la altii care aveau audi, uite consuma ulei, dar banui c cam acolo se ducea uleiul.
Bine ca tot un consum este, pentru ca uleiul ala era asa aspirat cate putin din galerie sub forma de vapori si usor usor se ducea in cilindri, dar f f putin incit nu puteai vedea ca motorul scoate fum de ulei sau mai stiu eu ce chestii.
Asa ca eu zic, acolo sa verifici un audi care are turbina si o sa observi ca doara la cele cu turbina se intampla asta.
Eu am avut un 1.8 TFSI 2012 si am ajuns sa completez jumatate de litru la 250 km. Am cumparat masina la 110k km si pe la 180k a inceput sa manance 1l la 3000km. La 240k km aveam deja consumul acela enorm. Alt prieten pe un 2.0 TFSI acelasi an, completa 500ml ulei la 500 km la 160k km.
Da. După generația din 2015, consumul de ulei s-au redus considerabil. Nu mai exista problema aia cu o-ringul care făcea sa pape ulei câtă benzina. Dar totuși consumul de ulei este normal mai ales la motoare turbo-benzina dar acesta este infim. Daca pui 200-500 ml de ulei pe luna este normal. Daca stai cu bidoane după tine, atunci e anormal. Deci dă-i bătaie.
PS: la consumul de ulei mai ales la turbo contează și uzura. Dar nu ar trebui sa ai probleme.