7.3
Consumul mediu este calculat doar pentru distanta parcursa de la ultima resetare, care daca nu o faci tu se face oricum automat, de obicei la 2000 km.
Bineinteles, consumul afisat de bord este pur orientativ, consumul real se determina prin metoda plin-plin.
Daca ai ajuns sa-i calculezi media consumului de benzina la masina sotiei, apai femeia aia este de cainat, cu asa barbat!
I-ai pus cumva si GPS pe telefon, sa stii pe unde umbla, cu cine vorbeste si ai cronometrat-o cat sta in fiecare vizita?
Esti agresiva si frustrata, fara sa pricepi ca pot exista si alte scenarii decat cele din capul tau plin de telenovele. Pune mana pe o carte si te cultiva, esti toxica. Jesus, ce specimen. PS. sotia mea are o naveta ceva mai lunga de facut anul acesta si la anul, datorita unor cerinte de servici. De aici discutia cu consumul. Civilizat, ca intre oameni care construiesc o familie, nu jigodii infecte ca tine.
Consumul ala face o medie recenta. Ala e consumul ei, 7.3 litri/100km.
Eu daca ma duc acum, iau masina din parcare si merg ca un turbat 20 de minute, consumul meu mediu se transforma in ceva pe la 20%.
Dupa 50km facuti normal, revine la consumul ei normal.
Consumul ce mi-l afiseaza azi, nu e influentat de reprizele de autostrada de acum 12 luni. Nu conteaza cum a mers fostul proprietar, nu conteaza ca a tras platforme cateva drumuri. Ea face o medie pe ultimele zile/ultimii kilometri.
Fiecare masina are algoritmul ei, dar niciuna nu va tine cont de condusul fostului proprietar.
PS: consumul afisat in bord e o vrajeala, oricum.
Cde arati tu este pistol cu apa adica pe baza informatiilor tale nu ai cum sa faci un consum,lipsesc date,adica cit carburant s-a folosit,citi litri.
Asa ca vii tu sa spui ca arata la bord,la bord arata una,realitatea este alta.
Cauta in cartea masinii sau la reprezentanta si o sa vezi cum trebuie sa faci consumu.
Umpli rezervorul plin,dai km la zero,mergi pana aproiape sa goloesti rezervorul, mergi, pui iar carburant, vezi cit intra, si vezi citi km ai mers pana in mom cand alimentezi iar.
Asa se face consumu, nu ce arata la bord.la bord poate arata acu o cifra, peste cateva secunde alte cifre.si fabrica zice sa facoi consumul cum zic eu, sa nu te iei dupa ce arata la bord.
Ce arati tu este exact ce ziceam eu una facu 7.5 alta 7.3 asa deci consumul difera fctie de cum conduci, unde conduci, si alti factori.
Ce arata la bord este cum zic pistol cu apa.Mie imi arata acu 50 mile la galon, acu 20 sau 30, fctie de condus, de teren, etc.
Daca doresti sa afli exact, cred ca trebuie sa faci media ponderata, dar folosind nu 17, ci totalul de 27000
(la fel cum și consumul de 7.3 este pe toată durata de viata a mașinii).
Un pic pe langa subiect, daca se poate o gluma.
Pentru cei care sunt curioși și întreabă pe aici cum decurge o căsnicie. Uite cam asa. Mai mult sau mai puțin, o căsnicie e o colecție de momente din astea, in care unul încearcă să demonstreze celuilalt că are dreptate.
Se intampla asta cand merge cu masina sub turata adica sub 2000 in a 4 a 5 a 6 fara observatie si poate strica motorul in timp.La motoare le plac peste 2000 de turatii chiar daca este un consum relativ mare.
Si,
Daca circularea cu autoturismul se face mai mult in afara orasului atunci scoate consumul mai mic, daca circula mult in oras consumul este mare.
Sint masini care merg cu 2000 sau sub in trepete superioare, iti zic eu ca am cu transmisie automata si vad turometru, pot sa merg cu 80 mile la ora si sa am turatie de 1800 rpm,deci depinde de masina,motor etc.
Turatiile mari uzeaza motorul mai rapid, nu va mai luati dupa povestile unora, ca trebuie sa turezi motoru, pfff sa il turezi de ce, sa il uzezi mai bine
Am avut o alta masina cu motor mai mare, aia la 80 la ora, inytradevar avea cam 2500 rpm poate nitel mai jos, asta pe teren drept, la 100 mile la ora urca la 3 mii rpm.
Din ce am observat tine de anul cand a fost facut acel motor, de marimea motorului, deci nu la toate ai acelasi rpm.
Deci daca nu turezi motorul nu se strica nimic in timp, ba se strica daca il turezi mereu peste cit trebuie, ca sa zic unia cureti turbo
Mai e inca o chestie.In treapta de viteza cea mai mare nu ai niciodata cel mai ridicat rpm.
Cel mai ridicat rpm il ai in penultima treapta de viteza, acomo motorul poate urca la maxim de rpm capabil, sau setat.
Daca ai vazut prin filme cand unia reduceau treapta si cistiga cursa tocmai ca ridica rpm motorului deci si putere si toate urcau.Dar uzura este foarte f mare, mai ales cand urci cu rpm la maxim.
Asta ce spui tu se numeste condus agresiv sau la curse deja esti departe de subiect.
Si... este si mai sumplu, reseteaza chilometrii facuti cand faci plinul si iti dai seama cat ai consumat, fara matematici pentru ca variaza un procentaj.
Asta nu e matematica, stimate domn. Matematica spune 7.18.
Consum de 7.3 la 100Km.
Imparti 17000 la 100, apoi inmultesi cu consumul de 7.3.
Rezultat 1241 litri de carburant consumat.