Este o greseala. Se apasa doar frana, daca vrei sa reduci viteza. Daca continui drumul schimbi intr-o treapta inferioara de viteza si continui drumul. Daca vrei sa opresti apesi pe frana pana la limita la care se opreste motorul dupa care scoti din viteza. E o chestie pe care ajungi sa o simti pe masura ce capeti experienta.
Chiar si in cazul unei franari de urgenta e bine sa astepti pana apesi ambreiajul, in cel mai rau caz ti se opreste motorul dar frana va fi mai eficienta.
Frana de motor (sau regimul de mers in gol fortat) este acela cand acceleratia este neapasata dar turatia motorului este mult mai mare decat cea de relanti (sau mers in gol normal). In acest regim motorul se comporta ca o frana si ajuta franarea sau coborarea unor pante fara a folosi permanent frana de picior, de fapt chiar asa se recomanda coborarea pantelor. Dar astea sunt chestii pe care ar trebui sa le inveti "pe viu" cu instructorul.
NU este frana de motor dar este o procedura corecta pe care toti soferii ar trebui sa o respecte.
Daca apesi doar frana uneori cand esti intr-o masina puternica cuplul motor va continua sa actioneze iar masina nu va frana optim, adica nu va incetini la fel de mult ca atunci cand se apasa concomitent ambreiajul si apoi frana. De ce? Simplu pentru ca atunci cand apesi ambreiajul pentru o sutime de secunda tai "gazul" masinii, intervenind apoi cu pedala de frana masina frana asemeni masinilor sport adica BINE.
Nu te lua dupa "specialistii" de aici. Uite o parere avizata: https://www.4tuning.ro/......33697.html
Cat despre faptul ca apesi frana si apoi ambreajul nu este bine. Apasa intai ambreiajul si apoi frana altfel poate sa-ti "moara" motorul. Dar aceasta activitate nu face parte din frana de motor.
Ambreiajul il apesi doar cand masina reduce din viteza aproape de oprire. O simpla incetinire nu necesita apasarea ambreiajulu.
Frana de motor inseamna ca schimbi intr o treapta inferioara fara sa mai accelerezi sau pur si simplu sa iei piciorul de pe acceleratie. Apasarea ambreiajului si a franei nu inseamna frana de motor.
Majoritatea incepatorilor fac aceasta greseala.
Cand apesi ambreiajul adio frana de motor.
Cand vrei sa reduci viteza apesi doar frana.
Asa beneficiezi si de frana de motor.
Mai întâi calci frâna pana când simți ca tremura motorul si atunci calci ambreiajul, eu așa conduc.
Mai intai trebuie sa apesi ambreajul si apoi frana iar cand masina s-a oprit iei picorul de pe ambreaj si de pe frana iar apoi apesi ambreajul pana la fund si scoti masina din viteza, sper ca iti sunt de ajutor
Daca face ce zici tu nu o sa stie de ce baga masina in toti stalpii
PumpkinDoll întreabă: