Mi-am cumparat 3 testere.Un Op-com pentru Opel, un Vag-com pentru VAG si unul universal auto-com care face cam de toate dar nimic special.
Cel mai tare este VAg -comul
Toate sunt clone chinezesti bineinteles.
In punguta in care vin ai tot ce trebuie ca sa te legi la laptop si la masina.
De restul trebuie rabdare si timp.
Ma saturasem sa-mi ierd timpul prin service-uri unde niste "specialisti"impertinenti isi tot dadeau cu parerea.
Ca este senzorul de inalta,ca este senzorul de joasa,ca ar trebui mai intai sa reconditionez injectoarele,ca si turbima parca ar avea ceva, inchiderea centralizata nu finctioneaza dar mai bine o lasati asa.Am plati 80 de lei degeaba si mi-am luat de pe olx un op-com de 120 ron.
Cu op-comul a fost gata in 30 de minute si mi-a imperecheat si cheia cu inchiderea centralizata.Era un contact intermitent la senzorul de pe rampa de injectoare.
E o mufa speciala care se conecteaza la un conector special al masinii, in general langa frana de mana, iar cu un soft instalat (pe care il primesti odata cu mufa) pe un laptop poti face modificari, verifica si sterge erori.
De exemplu pe Opel ai OPCOM cu care poti face asta.
Nu stiu la ce spuneti voi tester auto, dar unde sunt eu i se spune scaner. Daca vorbim despre acelasi lucru atunci scaneru asta este un dispozitiv, ca un telefon, ca un calculator sau si mai mare depinde cit de performant este care scaneaza calculatorul masinii si iti arata posibilele cauze.In fctie de ce model este sau stiu si eu sa zic brand el poate citi doar coduri, poate citi coduri si in acelasi timp iti arata exact ce este de vina, iti arata ce masina scaneaza si asa mai departe.Aceste scanere daca despre asta vorbim vin cu tot cu cablu si mufa ce o conectezi la masina.Acum trebuie sa stii ca pot fi scanate doar masinile dupa anul 87 daca nu ma insel, adica masini care au pe ele computer.Pretu unui scaner pleaca de la stiu si eu vorbim aici de internet ca la magazine acolo nu stiu, deci pleaca de pe la 40 de dolari si ajunge la mii de dolari. Daca nu ai service, deci daca doar folosesti asa pentru tine atunci poti lua cel mai ieftin scaner e micut il poti tine in palma, i se mai spune si scaner de buzunar si poti citi coduri.Vine cu cablu si mufa dintr-o bucata sau depinde de model si nu ai nevoie de nici un soft.Aceste scanere au ele soft bagat, deci nu trebuie sa faci nimic, decat conectezi la masina apesi scan si iti arata cum sta masina ta.Sint scanere profesionale care probabil pot fi updatate, deci stiu si eu la citi ani poti face update pentru noile masini aparute, dar la astea micute de zeci sau sute de dolari nu, asa vin si cel putin eu nu am primit nici un soft sau sa spuna ca pot sa-i fac update. Pina la urma update nu stiu la ce ai putea face, ele sunt facute ca un sistem anume daca da o eroare sau e defect sa arate un cod si codul respectiv este citit de acest scanr.Tot scaneru iti poate arata si explica pe displayul lui care ar fi probleme sau poate sa nu arate decat codul in cazul celor de buzunar caz in care ai o carticica unde ai explicatie pentru fiecare cod in parte, sau odata ce stii codul poti afla despre ce este vorba cautind pe net.Cam asta este un scaner sau tester cum ii spuneti voi, daca cum am spus este vorba despre acelasi lucru.De unde poti lua sau vedea? Pe ebay sunt balamuc de care doresti.Eu am luat unu de 40 de dolari si pentru mine personal este suficient.