Sigurul dezavantaj e ca te vei invata cu automata neavabd experienta pe manuala... dar nu e nicio problema, cutiile automate devin din ce in ce mai comune
Am fost fanul mașinilor manuale. La job insa am fost nevoit sa conduc foarte des automate, am ajuns chiar sa le urăsc. Intr-o zi am găsit mașina pe cate o căutam, se plia perfect pe nevoile mele, dar avea un mare minus: cutia automata. Presat puțin de imprejurari, am fost nevoit sa fac marele compromis.
La nici doua săptămâni după achiziție am decis ca nu mai vreau niciodată o cutie manuală.
Dezavantaje: consum ceva mai mare, dar nu spectaculos. Restul sunt legende urbane. Întreținere necesita orice cutie, reparațiile nu ma intereseaza cat timp la dezmembrări o găsesc la 150 de euro, demarajul e foarte bun (chiar daca doar pe ud pleaca cu scartz), când am nevoie de demaraj simte si schimba singura in treapta inferioara, iar daca am nevoie si de un impuls suplimentar, am la dispozitie butonul sport si kick down.
Ocazional mai pun mana si pe cate o manuala, dar abia aștept sa ma întorc la automata mea. Nu înseamnă ca daca sunt obișnuit pe automata, gata, nu mai pot urca in manuala.
Si pana la urma sa fim serioși. E nasol sa nu poți conduce un Logan? Dar invers, sa nu poți conduce un Mercedes, un BMW sau un Porsche, cam cum e?
Eu am cutie automata si pot pleca cu scartait de roti de cate ori vreau, trebuie doar sa stii cum
O fi. Eu unul nu ma joc cu frana.
Merita gpl-izata. Aia manuala scoate consum bun asa automatizata e mai costisitoare
Ti ai pierdut abilitatea de a zbura albinuta? eu spun sa cumperi o masina moderna si de calitate si noua desigur, referitor la automata vezi mai jos, apropo in viitor vor exista masini care se vor conduce singure fara sofer ghidate prin satelit, ce parere ai despre masini electrice? se cam promoveaza
Avantaje cutie manuală
1. Consum redus de combustibil
În cazul cutiilor automate mai vechi, consumul de combustibil a fost întotdeauna considerabil mai mare în comparaţie cu cel al cutiilor manuale.
2. Pretul de achiziţie mai mic
Toate maşinile vin echipate standard cu cutie manuală, ceea ce înseamnă că nu trebuie să plăteşti în plus pentru această dotare.
3. Costuri mici de întreţinere
Orice mecanic auto îţi poate spune că repararea unei cutii manuale se face mult mai uşor decât a unei transmisii automate. De aici rezultă şi costurile de reparaţii care sunt semnificativ mai mari.
Avantaje cutie automată
1. Confort
Cutia automată nu numai că îţi permite să ţii ambele mâini pe volan pentru un control mai bun, dar face ca experienţa şoferului în spatele volanului să fie mai confortabilă, mai plăcută şi mai rafinată.
2. Utilizare uşoară
O cutie automată este uşor de folosit chiar şi pentru începători. Pentru utilizarea ei nu este nevoie decât să treci schimbătorul de viteze în poziţia D şi ai plecat la drum.
3. Faciliteaza plecarea din rampă
Maşinile dotate cu transmisie automată îţi permit să pleci din rampă fără ca motorul să se oprească, cum se întâmplă, de obicei, la cele manuale.
4. Nu se opreşte motorul la pornirea de pe loc
Asemeni ca la punctual 3, nu este nevoie să ai o anumită experienţă în spatele volanului pentru a pleca lin de la semafor şi fără a ajunge în situaţia penibilă de a opri motorul şi a fi claxonat.
5. Consum redus (valabil pentru cutiile cu dublu ambreiaj)
În ziua de azi, cutiile automate au ajuns atât de performante încât să aibă un consum foarte apropiat sau chiar egal cu cel al cutiilor manuale.
Dezavantaje cutie manuală
1. Nu oferă aşa de mult confort utilizatorului
O cutie manuală, pe lângă faptul că pentru utilizarea ei trebuie folosită mai tot timpul o mână, poate avea şi o timonerie destul de neplăcută în utilizare.
2. Uzura ambreiajului
Folosirea regulată şi necorespunzătoare a ambreiajului poate duce la uzura acestuia.
Dezavantaje cutie automată
1. Costuri de întreţinere mai mari
O transmisie automată are un mecanism mai complex şi de aceea costurile de reparaţii vor fi întotdeauna mai mari.
2. Performanţe mai slabe
Dacă vorbim de cutiile automate convenţionale şi nu de cele cu dublu ambreiaj, atunci putem spune că acestea afectează performanţele unei maşinii. Iar asta se observă atunci când apeşi putrnic pedala de acceleraţie la podea (kick-down) şi vezi că nu se întâmplă nimic pe moment. Asta pentru că trecerea de la o treaptă inferioară la una superioară se face cu o mică întârziere.
http://www.promotor.ro/......e-15103975
Cutia automata e un handicap de care o sa scapi greu. E foarte potrivita pentru traficul in oras, insa daca mergi de la inceput cu automata, cand inca iti formezi 'talentul' de a sofa, sunt foarte mici sansele sa inveti vreodata soferia cu totul. Mi se pare penibil sa ai permisul de vreo 5 ani, si sa nu poti conduce, de exemplu, un Logan chel dar nou, pe care ti-l va pune firma la dispozitie.
Daca vrei GPL si automata, trebuie sa iei ori masina micuta (Yaris, Polo, Smart, din astea), ori o masina mai normala la dimensiuni, insa cu motor 1.8-2.0 benzina, altfel se va misca mai chinuit.
Bineinteles, ma refer la o masina de generatie mai veche, ca daca iti permiti o masina de ultima generatie, cu motor mic dar cu turbina, e suficienta si capacitatea de 1.2 sau 1.4 (Polo TSI, Corsa 1.4T).
Dezavantaje: pretul de cumparare ceva mai mare, consum mai mare (cu pana la 1.5-2 l, in functie de motorizare) si daca se strica cutia de viteze, costa destul de mult reparatia fata de una clasica.
In rest, doar avantaje. Si da, e mai usor de condus, (cred ca am mai zis asta) nu mai ai ambreiaj, adica nu mai exista pericolul sa schimbi viteza prea tarziu si sa se supratureze motorul aiurea.
La fel cand vrei sa ajungi din a IV-a in a I-a. Doar lasi acceleratia (preferabil din timp), si calci usor frana.
Si o automata te ajuta mult la plecarea din rampa.
Cutiile automate moderne au numai avantaje, nu exista niciun dezavantaj.
Automata clar.Este mai usor de condus.Si este ok sa ii pui GPL. Poluezi mai putin.
In viitor toate vor fi automate.
Acum cateva decenii se spunea ca servodirectia este pentru femei ca nu au forta sa traga de volan.
Acum au toate masinile.
Ce inseamna frică? Daca te pierzi, rămâi pietoni caci esti pericol public atât pentru tine cât ai pentru ceilalți participanți.
Chiar te rog sa nu!
Mai bine si mai ieftin te descurci cu metrou+ratb in Bucuresti.
Prea e deja sufocat orasul de masini, nu merita doar ca sa te simti in randul lumii sau mai stiu eu ce.
Mai bine de trei sferturi din locuitori ai capitalei n-au nevoie de masini pentru deplasarea in oras. Sunt doar prea comozi.
Eu nu sunt unul din aia care stau in buricul Bucurestiului si se deplaseaza si cu masina. Eu locuiesc la 40 km de Bucuresti, nu pot sa merg cu metroul si RATB-ul la serviciu sau unde am treaba.
Eu am mers pe premisa ca nu esti prea incantat de condus masina. Ca ti-e si frica si toate cele. Ma gandeam ca esti mai mult presat sa faci asemenea lucru.
Daca e s-o luam asa zilnic sunt zeci de mii de navetisti care folosesc trenurile CFR din Ploiesti, Titu, Videle, Lehliu si se descurca destul de ok apoi cu tot cu autobuze/metrou/tramvai. Pe langa multitudinea de dubari din Bolintin/Giurgiu si cate si mai cate.
Pana acum cum te descurci fara masina?
Acum nu lucrez, dar o sa trebuiasca sa imi iau un job. Trenul iese din discutie, cu 3 trenuri pe zi ar fi imposibil sa ajungi.
Iar de mutat in Bucuresti, nu, imi place mult mai mult aici.
Ok, avusesem impresia ca pana acum lucrai, dar nu cu masina.
Da, daca nu e tren direct nu merita.
Ce sa zic, toata lumea zice ca e mai buna cutia automata in oras, mai ales in capitala. Am si o matusa care asa conduce si e foarte fericita.
Succes in rest!
Dar personal as fugi cat as putea de viitorul de a conduce masini in interes de serviciu. Ma rog, eu ITist fiind care trebuie sa stau cu laptopul dupa mine in permanenta vad altfel treburile astea, in ce priveste transportul/naveta prin tara sau prin capitala, deci deplasarea la modul general (transit/commuter).
Pe langa faptul ca eu m-am mutat in Bucuresti si mai iau bicicleta acum pe timp de vara ca sa ajung la birou.
Sunt lucruri frumoase si in Bucuresti. Nici mie nu prea mi-a placut cand eram student, chiar il detestam destul de mult, dar ce sa faci, aici e hub-ul, cascavalul si tot ce vrei. Cu timpul descoperi si alte laturi de ale lui. Poate ca de indata ce vei creste in salariu/venit o sa-ti fie mai normal sa nu faci naveta zilnica 40 km.
Multumesc!
Nu trebuie sa-ti fie frica daca te descurci, mai ales ca daca ai dat la permis, si da ar fi bai bine sa iti iei automata,
Dezavantajele sunt:
1. Costuri de întreţinere mai mari
O transmisie automată are un mecanism mai complex şi de aceea costurile de reparaţii vor fi întotdeauna mai mari.
2. Performanţe mai slabe
Dacă vorbim de cutiile automate convenţionale şi nu de cele cu dublu ambreiaj, atunci putem spune că acestea afectează performanţele unei maşinii. Iar asta se observă atunci când apeşi putrnic pedala de acceleraţie la podea (kick-down) şi vezi că nu se întâmplă nimic pe moment. Asta pentru că trecerea de la o treaptă inferioară la una superioară se face cu o mică întârziere.
Cea automata este foarte simplu de condus! Dar este mai buna cea manuala! O sa-ti depasesti frica cu timpul! Recomand cea manuala si fara prea multi caluti! Merci!
Oare de ce ar fi mai buna cea manuala, chiar nu vad motive
Ca cumparator nu sunt motive dar ca mecanic sunt! Singurul lucru bun este comoditatea dar asta pentru altii este f plictisitor.Restul doar dezavantaje! Omule daca ai bani si-ti permiti si nu vrei sau ai de gand sa o ai pe o perioada mai lunga de timp f bine atunci, cumparo.
Care sunt dezavantajele alea mari de care zici exceptand pretul ceva mai ridicat la achizitie? Ca nu iti mai faci griji cu schimbatul ambreiajului? Ca e mai comod la condus in zilele noastre cand se circula bara la bara? Si sa nu ini zici treburile alea cu consum mai ridicat, masina mai lenta sau fiabilitate redus decat decat daca vorbesti de cutiile automate de acum 20 ani
Pentru Romania nu sunt recomandate (strazi rele, aglomeratie in orase). Si ai raspuns singur la intrebare, bara in bara! Este cel mai rau vorbind din punctul de vedere al masini.Nu vreau sa fiu nepoliticos, dar se face la noi scoala pe masini automatice? Americaniilor le dau dreptate pentru ca au strazi, masini cu cilindrada mare si daca relationam cost masina, salarii bune si intretinere, ei isi permit. Dar noi? Dar vreau sa mentionez in continuare, daca omul isi permite f bine! Este comoda!
Tu esti pe bune sau doar nu stii ce scrii?
Cum spanac sa fie mai buna o manuala in aglomeratie si trafic bara la bara?
Ce treaba are scoala daca are automate nu automatice cum le zici tu?
Citeste bine te rog! Ma refer din punctul de vedere al masinii. Repet! Rau pentru masina (mecanic vorbind) si bine pentru conducator(comoditate). Ma intelegi? E simplu, ai bani platesti comoditatea si intretinerea ei care este mai scumpa si pe un timp nu atat de indelungat ca si una manuala. Cititi bine va rog!
Tu chiar nu stii ce spui. Ai idee cat tine un ambreiaj la o automata, tu intelegi conceptul de cutie automata, aia care scoate pedala de ambreiaj din ecuatie si care protejeaza ambreiajul de interventia soferului. La automata schimbi un ambreaiaj poate nicuodata in viata masinii, la manuala de vreo 3 ori. Si tu vii si spui ca e maio bine pentru masina sa fie manuala...
Cunosc oameni care l-au schimbat la 150000 km, 138000 km, 165000km ....Peugeot, audi, mercedes-benz. Erau foarte suparati! Pai costul este de 1800 e peugeot, 2200e audi si 3400 e mercedes. Fa un calcul! Se merita? Chiar daca te duce la 200000 km folosind masina zilnic si cum spui tu bara in bara, aglomeratie in orase, drumuri scurte... Pai tot nu merita! Hai sa terminam ca vad ca esti adeptul cutiei automatice. Repet, fiecare sa faca ce vrea! Eu nu sunt adeptul, nu este facuta pentru Romania, este facuta pentru tari avansate, cu strazi bune si unde se foloseste mai mult bicicleta decat masina! O zi buna sa ai si sper sa terminam aici! Pa pa!
Tu nu intelegi ca in tehnologia moderna, omul este veriga slaba. Omul este cel care nu foloseste corect un ambreiaj, omul este cel care abuzeaza de cutia automata, omul este cel care strica cutia prin utilizare improprie.
Logica SIMPLA, zice ca tehnologia programata sa functioneaza in asa fel incat sa respecte niste parametrii vor face masina mai fiabila in timp.
Logic ca sunt adepul cutiei automate, de ce sa ramanem pe loc cand putem progresa pentru binele nostrul? E aberant. Si vorbim de tehnologie din ce in ce mai fiabila, nu de cutii automate din anii 90.
Cat despre cifrele alea de 3400euro, tu stii de unde le ai scos.
Da ai dreptate! Faina reclama! Vinzi cumva cutii automatice sau masini de genul? Sa ai bafta! O zi buna!
Exista doua variante. Ori nu ai permis dar te bagi in discutii pentru importanta, ori nu ai condus in viata ta o cutie automata (ca le zice cutii automate, nu automatice). Presupun ca varianta doi. Cand ai sa iei din Logan si ai sa conduci un DSG ai sa vezi cum iti schimbi parerea... pana una alta probabil sunt acri strugurii.
Esti un automat total! Sa vezi cand o sa-ti conduca robotii viata, sa vedem atunci unde o sa mai lucrezi tu la gramatica! De ce nu inventezi albinele pe baterie ma desteapt-o care esti?! Ca vad ca ai gandire femeiasca!
Am inteles, habar nu ai cum se conduce o automata. Stai calm, si eu aveam parerea ta, ca automata e pentru femei si radeam de aia care conduceau asa ceva. Pana mi am permis sa conduc automate si am ajuns cu mentalitatea in secolul 21. Nu dispera, o sa ajungi si tu
E clar atunci! Manuala nu mai sta pe ganduri. Vrei cost mai mic, vrei consum mai mic, vrei intretítere mai ieftina, vrei durabilitate mai mare? Manuala!