Un monopost de F1 este foarte usor raportat la puterea mare pe care o dezvolta asa ca singurul lucru ce il tine lipit de sol este o foarte mare apasare aerodinamica. Datorita acestei apasari, niste jenti mari echipate cu pneuri cu un balon mic ar duce repede la o pana de cauciuc atunci cand de exemplu sunt atacate violent vibratoarele de pe marginea pistei, cauzand un snake bite (atunci cand janta taie cauciucul) sau pur si simplu datorita presiunii prea mare. In comparatie cu monopostul F1, la masina de strada centrul de greutate se poate muta deasupra nivelului rotilor, cum ar fi in curbe cand forta centrifuga te arunca in exterior. In aceasta situatie, un balon mic nu permite dejantarea sau o indoire a cauciucului ce poate face masina instabila sau o poate chiar rasturna. In cazul masinilor F1, aceasta problema dispare pentru ca intreaga greutate a monopostului precum si 99% din corpul masinii se afla chiar intre roti.Din aceasta cauza nici n-ai sa vezi vreo masina F1 sa se rastoarne daca nu intampina vreun obstacol in calea sa pentru a-i pune contra. Pe langa o cauzare rapida a unei pene de cauciuc, o janta foarte mare presupune mai mult aliaj in detrimentul cauciucului ceea ce se traduce intr-o greutate mai mare in roti iar un ultim motiv ar fi acela ca un pneu de curse contine o suprafata de cauciuc mult mai groasa decat un cauciuc normal de strada. La sfarsitul unei curse poti vedea pneul ca si cand cineva ar fi scobit in el. Asadar, monopostul de F1 are alte principii in a obtine performata de curse in comparatie cu un turism.
Mai mult cauciuc=Mai multa aderenta sau cum o fi dar tot rotile mici cu jante mari sunt mai frumoase
Cu cat e janta mai mare cu atat arata mai bine masina. Dar noi nu avem drumuri pentru jante de 21. Maxim 18". Daca dai in cateva gropi cu rotile pe 21" iti distrugi jantele si ramai cu buza umflata.
Pentru ca arata foarte bine, mie-mi place cauciucu' subtire. Nu as vrea sa merg cu formula pe strada.