Timbrul de mediu oricum il vei plati, daca nu l-a platit nici unul din proprietarii anteriori, sau daca l-a platit, dar l-a recuperat in instanta.
Deci, daca masina nu are taxa platita si nerecuperata, oricum esti nevoit sa platesti timbrul de mediu.
Masina nu se auto-radiaza de nicaieri, trebuie radiata in baza actului de vanzare-cumparare, de la finante (primarie-fostul proprietar), si de la inmatriculari, cand mergi tu cu actele, sa o treci pe numele tau.
Trebuie sa faci autentificarea RAR indiferent de situatie, si trebuie sa mergi cu masina in stare buna. Daca e avariata, spune-le celor de la service ca urmeaza sa mergi in RAR, sa nu-ti inlocuiasca elemente care sa compromita identitatea masinii.
Tu, intre timp, ia certificatul fiscal de la vanzator, da-i o fisa de inmatriculare sa ti-o vizeze, scoate adeverinta ANAF daca are taxa nerecuperata, sau cere calcularea/achit-o daca nu e platita, fa-ti programare la un sediu RAR in functie de data la care va fi gata masina, mergi la primarie si inscri-o la impozit (daca trec 30 de zile de la cumparare vei fi penalizat), apoi du-te si vizeaza fisa de inmatriculare in luna curenta inmatricularii.
Mai ai de facut asigurare pe numele tau in vederea inmatricularii, de platit taxa de 60 de lei la primarie (+ impozitul masinii pe cateva luni), taxa pentru certificat de inmatriculare, adica 37 lei la CEC, si 40 de lei pentru numere, sau 80, daca le vrei preferentiale.
Identificarea RAR costa 120 lei.
Masina e trecuta pe numele bunicii mele... iar asigurarea a ramas pe numele fostului proprietar (mai are 2 luni) Iar taxa nu a fost recuperata... Sper ca daca masina sta mai mult de 30 zile in service, ceea ce nu cred. sa nu ma trezesc ca platesc vreo amenta URIASA.
Amenda 'uriasa' primesti daca esti oprit de catre politie, si pe certificatul de inmatriculare e completat "Instrainat catre... la data...", si au trecut mai mult de 30 de zile de la acea data. Politistii iti vor confisca numerele si certificatul de inmatriculare, si vei primi o amenda care in trecut era 600 de lei.
Alta amenda mai poti risca daca nu o declari la fisc, era si aia teoretic 300-400 de lei, practic insa, functionarii aplica de obicei penalizari, nu amenda.
Fostul proprietar ar trebui sa plateasca o taxa de rezervare a numerelor, si sa-ti dea o copie a chitantei, sa o depui la inmatriculari, odata cu numerele lui, si actele masinii.
Asigurarea fostului proprietar ti-e utila pana cand predai numerele lui, dupa aia isi poate recupera ceva de pe ea, daca depune cerere la asigurator, impreuna cu un certificat de radiere.
Daca depasesti 30 de zile de la vanzare nu e o mare problema, cu conditia sa fie trecuta la impozit pe cumparator, si sa nu circule, daca e instrainata pe certificat.
Masina e trecuta pe numele bunicii mele... iar asigurarea a ramas pe numele fostului proprietar...
Adica tu circuli fara asigurare valabila?
Esti extrem de dezinformat, lucru care o sa te coste.
1. In primul rand daca daca vechiul proprietar vrea numerele inapoi trebuie sa isi plateasca o taxa de rezervare. Daca e in acelasi judet masina va pastra numerele daca nu este platita taxa de fostul proprietar.
2. Nu exista conceptul de autoradiere. Exista doar conceptul de transcriere atat la primarie cat si la politie. Teoretic legal tu poti circula 30 zile cu actele pe fostul proprietar dupa care esti obligat sa o treci pe numele tau daca nu vrei sa platesti ceva amenzi.
3. Taxa de timbru o platesti indiferent de situatia daca masina nu o are deja platita sau a fost recuperata.
4. La RAR te duci cu masina in stare ok daca vrei sa treci de el.