In primul rand, asigura-te ca motorul tau lucreaza in parametrii corecti.
Adica scoate bujiile, trebuie sa fie caramizii (exceptie masinile care circula doar cu motorul rece), si apoi fa o diagnoza la cineva priceput, sa vada daca toate valorile sunt ok. Fa un efort si mergi la diagnoza, mecanicii 'universali' habar n-au ce-i cu parametrii aia, stiu sa citeasca doar erori.
Urmareste sa se incalzeasca antigelul (indicatorul din bord), daca nu se incalzeste, inseamna ca ai termostatul defect, si din cauza asta mananca mult.
Dupa ce te asiguri ca masina e ok, poti instala o instalatie GPL, omologata. Te costa undeva de la 2000 de lei, dar iti reduce costul carburantului la jumatate.
Gpl.Am montat si eu de o luna pe un 1. 8 tfsi si sunt multumit.Bag mai putini bani.Nu chiar 50%ca la masinile aspirate dar 40%economisesc.
Fac cel putin 40.000 pe an.
Acum cu 100 ron fac cam 300km mergand in general sportiv.
Sotia face cam 400km.
Instalatia a costat 46 mil la Eugen si fiul.
Ceva cam cât?
Poți merge în turații mai mici de exemplu în treapta a 5 la 60Km oră sau a 4-a la 50Km oră, nu folosi climatizarea doar atunci când e chiar necesar, evită turațiile de peste 2000RPM frânează cu ajutorul frânei de motor, anticipează mișcările!
Vei găsi pe internet scule minune care reduc consumul, am avut și eu un aparat care se monta pe coloana de alimentare cu carburant consum redus cu 0%, am mai avut un aparat care se monta în priza de 12V care controla admisia și alți parametri a redus consumul cu 0%
Au fost testate pe o Dacia Logan 1.4 MPI 2014 și 1. 5DCI 2013 și un Mercedes GLA Classe, într-adevăr dispozitivul care se conecta la priza de 12% reducea consumul afișat de calculatorul de bord dar în rezervor nu se observa nimic!