Nu e periculoasa, cata vreme nu o faci tu sa devina. Am avut timp de 7 ani tractiune spate si am derapat de doua ori, din fericire fara urmari. In ambele situatii a fost insa vina mea, intrucat am fortat nota, foarte probabil s-ar fi intamplat la fel si pe tractiune fata, sau poate chiar mai rau, ca as fi impins limita si mai mult...
De insemnat ce sa insemne, ca tractiunea nu e pe rotile din fata, ci pe cele din spate, ceea ce inseamna transmisie mai simpla (spatele nu trebuie sa vireze), mai robusta si implicit mai rezistenta.
Odata ce te-ai obisnuit cu ea, e mai placuta decat cea fata, iti permite sa te dai putin in stamba (ceea ce nu e recomandat!), iar daca iti plac derapajele controlate vei trai satisfactii deosebite, niciodata egalate de cele executate cu tractiune fata. Asta bineinteles, pana dai cu ea de gard...
Pe ploaie, zapada, polei este bineinteles mai periculoasa. Dar cum spuneam, odata ce te-ai obisnuit cu masina si incepi sa o simti, daca ii respecti limitele nimic nu se va intampla.
E adevarat ca exista masini care au lantul de distributie pe viata fara sa fie schimbat (sau trebuie vazut de mecanic din cand in cand)? Iar despre uleiul sintetic de 30. 000km sau 2 ani de la castrol 5w30 rezista bine? Busonul ramane inchis la motor si nu am tija la masina sa vad nivelu, doar in bord arata
Din cate stiu, este foarte putin probabil ca lantul de distributie sa se rupa vreodata. Totusi, atat lantul cat mai ales pinioanele se pot uza in timp, caz in care devine galagios si te anunta din timp ca trebuie schimbat ceva, insa spre deosebire de distributiile pe curea, nu exista pericolul de a se bloca sau a se rupe. De aceea, chiar daca unii mecanici sustin inlocuirea lui la 300.000 km, eu unul consider ca nu este cazul, daca producatorul nu specifica exact asta si daca nu se constata o uzura. Si da, sunt masini care au trecut de milionul de km cu acelasi lant. Daciile erau pe lant si in cercul meu de cunostinte eu nu am auzit pe nimeni sa aiba probleme la distributie.
In privinta uleiuli, Castrol este un producator serios, iar daca ei spun ca uleiul lor sintetic rezista 30.000 km, nu ma indoiesc ca l-au testat si asa este. Personal nu l-am testat, eu folosesc semisintetic si il schimb in fiecare toamna.
Daca esti incepator nu prea recomand tractiunea spate, mai bine-ti iei AWD sau FWD, intr-adevar cu RWD te distrezi cel mai bine dar daca nu stii cum s-o controlezi poate sa te fure, am auzit de tot felul de incidente din cauza RWD-ului si soferilor putin priceputi in ale soferiei.
Daca iti iei RWD ai grija sa ai anvelope bune pe ea, nu sh-uri, nu mixte, iti iei de iarna, noi si-ti mai iei un set de vara, cel putin 4 ani le ai, eu deja am 2 ierni cu anvelopele mele de iarna si mai duc inca 2 fara probleme, depinde acum si cati km faci, cum conduci, daca pleci cu scart si alte nebunii 4 ani pot fi redusi la 3, la 2... sau poate ca te vor tine mai mult de 4 ani. Ia-ti anvelope de clasa A la franare, merg si cu B dar nu mai jos!
Te ajutat te ajuta doar cad vrei sa faci sport cu masina in rest e pacatoasa in situatiile amintite de tine.
Noroc ca masinile mai moderne au suficiente sisteme inteligente care sa ajute soferul
Sa nu mai vad accidente de masini. I-as trimite pe baieti si barbati la Formula 1 sa capete experienta la acea viteza cu 500 km la ora, ca apoi, pe sosele sa fie soferi civilizati.