"Cand o muti din treapta a 4-a in a 3-a" te referi la frana de motor? Daca da, raspunsul e simplu, cand ai ambreiajul calcat, inainte sa-i dai drumul, ii dai un "sprit", adica accelerezi usor, ca si cum ai vrea sa continui accelerarea, practic o "pacalesti", dai drumul la ambreiaj si la acceleratie la final. Noroc si drumuri bune!
Nu conteaza neaparat ca e benzina sau diesel, mai conteaza si motorul.
Normal la 2200 schimbi, si lucrezi mai fin cu ambreajul.
Asta de inceput.
Motorul trebuie sa-l simti, sa-l auzi...
Cred ca instructorul ti-a zis sa-i dai a 4 dupa 55 in sus, nu la 70...
Trepidatia e de la turati prea mici sau ridici prea repede ambreajul.
De exemplu da ai 60 si dai a treia si ridici amrejul brusc, se zguduie.
Incerca sa schimbi la 2300-2400.
O sa te inveti, scucces!
1. ridici piciorul de pe acceleraie. 2. dupa 1/3 secunda apesi pedala de ambreiaj. 3. eliberezi lent ambreiajul, eventual combini cu frana de serviciu ca sa eficientizezi "frana de motor". Bafta deasa si mult succes. 4. schimbarea intr-o treapta inferioara se face la viteza recomandata pentru procedeul invers=daca din tr. 3 la 4 schimbi la 55 Km/ora, din tr. 4, in tr. 3 faci schimbarea tot la 55.
Daca tremura in frana de motor, ceva nu e in regula. Trebuie început de la suporții motorului si cei ai cutiei de viteze. Daca nu e acolo problema, trebuie continuata investigația la toată partea de transmisie.
Asteapta sa ajungi la 2000 apoi schimbi. Sau cand esti aproape de 2000. 1° o poti schimba putin mai repede apoi restul cum am zis
Era bun daca luai o masina automata scapai de toate belele sa bagi sa scoti, de bagat si scos o bagai altundeva dale la jalea de masini ce sa mai bagi, pana si tirurile sunt automate, voi tot la sala de sport ati ramas vad
Hai ca e culmea ala cu 2500 rpm la benzina si sub 2000 la motorina. Recomandat e la 2000 rpm sa se schimbe vitezele iar la motorina cand esti la ultimul sfert fix inainte dar tot pe acolo este.
Aloooooooo: asta nu-i camion de santier si nici autoturism fabricat inainte de anii 50! Cutia de viteze este prevazuta cu "sincroane" care compenseaza diferenta dintre arborele secundar si arborele baladior. scuze; dar ma enerveaza prostia incepatorilor atoatestiutori!
Anonim1900 întreabă:
MariusF23 întreabă: