Tu ce ai vazut turometrele la masini pana la 6000 Rpm si altele pana pe la 8000 rpm, daca vezi o masina ca are pana pe la 5000-6000 maxim 7000 poate fi pe motorina[diesel], motoarele astea au putere la turatie mica. la motoarele pe benzina ai turatie la greu.
Din cate stiam eu, cursa unui piston nu se modifica odata cu viteza, ci doar frecventa curselor.
Daca scade turatia, inseamna ca are mai putine curse pe minut, atata tot.
Nu ati inteles intrebarea. E EVIDENT CA CURSA NU SE SCHIMBA.
Cursa crescuta a pistonului restrictioneaza viteza maxima de rotatie a motorului?
Văd că nimeni nu a înțeles întrebarea, dar da, așa este.
Dacă cursa pistonului este mai mare, implicit și intervalul de timp necesar parcurgerii distanței de la PMI la PME a pistonului crește deci, turația va fi mai mică față de un motor identic, dar cu bloc mic.
De asta motoarele mari „american muscle„ deși au capacitatea cilindrică foarte mare, ating turații de până la 8000Rpm, deoarece au blocul motor mic și desigur întregul set motor conform cu blocul, ca să nu mai spun de motoarele F1 care au pistonul cât un capac de la o sticlă de apă și rulează la turații chiar și mai mari de 20.000 Rpm.
Hm....muscle-urile nu se tureaza pina la 8000RPM!
motoare "care se screm" fac europenii.
Dodge Charger R/T din '70 are redline-ul pe la 5500rpm
Dodge Challenger R/T din '70 la fel; Mustang tot avea sub 6000RPM; Chevrolet Camaro SS tot asa : Pontia GTO avea 5000RPM
Americanii fac motoare cu cuplu mare...ele sint "low-revving"
De ce americanii instaleaza des pe muscle-uri compresoare mecanice, deoarece acestea lucreaza bine la turatii mici, Turbinele lucreaza bine laturatii inalte - de aia europenii folosesc Turbine
8000RPM doar dragsterii au - ele si asa au forta mare = deci lor le trebuie viteza.
Americanii fac BIG-BLOCK-uri nene