Motoarele pe benzina duc destul de sus in ture, nu e o problema sa schimbi nici la 2500 nici la 3000
2000 rot/min e ok la diesel, motoarele pe benzină funcționează mai turate și prin urmare vei schimba vitezele la 2800- 3000 rpm.
De fapt dacă schimbi la 2000 vei simți trepidații și motorul nu va avea "vlagă" adică nu accelerează
Nu este o regula generala la masini la cate turatii trebuie sa schimbi.
Unele masini trebuie sa le schimbi la 2000 de ture altfel o sa faca urat motorul si ai nevoie de cuplu mai mult, altele la 3000 si tot asa...
Uite de exemplu eu am un peugeot 207 SW din 2011 pe motorina 1.6 hdi 112 cai, mie imi arata in bord o sageata cand trebuie sa schimb treapta de viteza (cand este recomandat de fapt sa schimb), probabil pentru consum sau altele... imi arata uneori si la 1700-1800 de ture.
Depinde acum si de treapta, cu a 2 a sau a 3 a poti sa mergi lejer la 1400-1500 de ture fara sa schimbi treapta. Cand sunt cu a 5 a sau a 6 a, daca scad sub 1600 de ture, deja imi tremura motorul.
De'asta spun ca trebuie sa "simti" masina cand vrea sa ii schimbi treapta.
Nu e ok sa o turezi ca animalul, dar nici sa mergi cu ea subturat.
Sau respecti regulile inca nescrise de nimeni si schimbi treapta la 2463 fix cum a spus mark2018
Revenind de la ironie si glume, nu te mai lua dupa altii, schimba atunci cand trebuie, pentru asta trebuie sa ajungi sa iti cunosti masina.
Succes!
tudorviorel întreabă:
Dumnesao întreabă:
stiflers41 întreabă: