Conform OUG 195/2002, rep. in 2006, cu md. si compl. ulterioare, citez:
"ART.75.Accidentul de circulaţie este evenimentul care întruneşte cumulativ următoarele condiţii:
a) s-a produs pe un drum deschis circulaţiei publice ori şi-a avut originea într-un asemenea loc;
b) a avut ca urmare decesul, rănirea uneia sau a mai multor persoane ori avarierea a cel puţin unui vehicul sau alte pagube materiale;
c) în eveniment a fost implicat cel puţin un vehicul în mişcare;"
"ART.79.(1) Conducătorii de vehicule implicaţi într-un accident de circulaţie în urma căruia au rezultat numai avarierea vehiculelor şi/sau alte pagube materiale sunt obligaţi:
a) să scoată imediat vehiculele în afara părţii carosabile ori, dacă starea vehiculelor nu permite acest lucru, să le deplaseze cât mai aproape de bordură sau acostament, semnalizându-le prezenţa;
b) să se prezinte la unitatea de poliţie competentă pe raza căreia s-a produs accidentul în termen de cel mult 24 de ore de la producerea evenimentului pentru întocmirea documentelor de constatare.
(2) Se exceptează de la obligaţiile prevăzute la alin. (1) lit. b):
a) conducătorii vehiculelor care încheie o constatare amiabilă de accident, în condiţiile legii;
b) conducătorul de vehicul care deţine o asigurare facultativă de avarii auto, iar accidentul de circulaţie a avut ca rezultat numai avarierea propriului vehicul."
Avand in vedere prevederile citate situatia poate fi interpretata in 2 moduri, respectiv poate fi considerat accident si nu poate fi considerat accident, depinde ce interpretare se da sintagmei "vehicul in miscare".
Dupa parerea mea este accident de circulatie, avand in vedere ca masina s-a miscat, altfel nu lovea cealalta masina. Legea nu prevede cum se face miscarea, respectiv cu motorul masinii sau in alte conditii, asa ca trebuie sa se ia acceptiunea cea mai larga a sintagmei "vehicul in miscare".
Stanmariusvasile întreabă: