Pana acum ai primit raspunsuri cam evazive, atat la intrebarea aceasta cat si la cealalta, identica. :)) Si sincer, cred ca mai mult te duc in eroare decat te ajuta.
Iti explic eu putintel mai in amanunt cum sta treaba...
Masinile din Germania vin cu doua "acte" importante si obligatoriu necesare. Un brief mare, si unul mic. Poti cauta pe google cum arata acestea daca nu cunosti.
Daca masina vine cu nr de zoll (tranzit) mai apare inca un rand de briefuri, iar daca un roman este in acte, devine necesar contract de vanzare cumparare + fiscal.
Dar, daca masina nu are numere rosii scoase, si nici nu a venit cu nr de zoll...
Atunci, cel mai probabil...
Contract de vanzare-cumparare, nu cred o sa primesti.
Mai nou, persoana care e trecuta in contractul european trebuie sa faca RAR-ul. Iar daca persoana vinde o masina de cateva mii de euro, pentru cateva sute de euro profit, nu prea isi mai bate nimeni capul sa scoata numere rosii, sa faca rar-ul si eventual sa mai intre si in "evidenta" anafului, in special daca cu asta se ocupa.
Cam asa sta situatia.
De asta daca masina nu are numere rosii, sunt sanse mici sa-ti ofere un contract in care sa apara numele lui... Poate doar sa iti faca un contract strain, de pe persoana din acte pe tine.
Si toata situatia e ceva gen "Daca iti convine asa bine, daca nu, tot bine" :)) Cam asa sta treaba...
Bine, unii vanzatori, sunt dispuse sa te ajute contracost sa obtii numerele. Faci o procura pe el, platesti ce e de platit, si iti aduce el numerele pe numele tau, fara sa-ti mai bati tu capul cu contracte, una alta. Sau te ajuta sa intocmesti toate actele necesare si te duci singurel cu dosarul sa-ti scoti numere.
Acum, daca nu te pricepi, sau iti e teama sa nu iei vreo teapa... chiar te incurajez sa ii ceri aceasta varianta... Sa faci procura si sa te ajute persoana respectiva sa scoata numere pe tine, sau sa o inmatriculeze direct.
Si ca ziceam de contracte...
Vezi tu, daca masina nu are numere rosii, contractele astea de obicei nu-si prea are rostul cumva.
In Germania persoana care urmeaza sa vanda o masina pentru export, trebuie sa o radieze, astfel ii sunt oprite placutele de inmatriculare de catre autoritatile locale, pe briefuri este scris ca masina este radiata si atat.
Pe ei atat ii intereseaza, sa radieze masina, sa nu mai figureze pe numele lor.
Odata radiata, tu le dai banii, ei iti da masina, briefurile si de restul nu ii intereseaza. Poti sa faci ce vrei cu masina aia, ei nu mai sunt raspunzatori.
Si de asta, cand e vorba sa o vanda pentru export, multi o radiaza chiar inainte sa o vanda. Nici nu ii intereseaza cine o cumpara :)) Sau cand o cumpara.
Cam asa sta treaba...
Acum cine nu are treaba cu masinile, si nu cunosc aceste aspecte, li se poate parea de neconceput ceea ce am spus mai sus.
Dar cine le cunoaste, stie ca de obicei, cam asta se practica, si nu de azi de ieri, ci cam de cand a inceput importul de masini din Germania :)).
Iar daca te face sa te simti mai bine, nu-ti fa griji, si eu am cumparat masini in aceeasi "maniera".
Cat despre obtinerea numerelor rosii... Nu-ti pot spune o zi, difera de la judet la judet. Dar poti verifica aici cand e prima data disponibila:
https://www.drpciv.ro/drpciv-booking/
Actele masinii. Adica talonul (brief), contractul de vanzare cumparare de achizitie si certificatul fiscal al vanzatorilor cetateni romani.
Mai pe larg, conform DPRCIV, masina neinmatriculata in Romania, iti trebuie fiscal de la vanzator. O masina adusa din Germania, dar care nu are nr rosii, ori e importata pentru piese, ori i-au expirat si nu mai poti scoate.
Tepele se dau ( in ordine clasamentului):
- vehicul care a fost dauna totala, manarit ieftin si adus pe platforma, ca piese de schimb.
- vanzator mustacios si bronzat, si cu datorii la stat (nexam fiscal)
- vanzator care nu-i si proprietar
AlexAnder455321 întreabă:
anonim_4396 întreabă: