Din cate stiu, exista un modul de control al AC-ului, partea de motor, care porneste ventilatoarele de radiator si monitorizeaza cuplajul/decuplajul compresorului. S-ar putea ca acesta sa fie defect, desi sunt rare cazurile.
Alta varianta ar fi detectarea unei presiuni ridicate de catre senzorul de presiune de pe circuitul de inalta presiune. Intra cu o diagnoza si vezi ce valoare citeste. Normal ar trebui sa vreo 400-600 kPa cu motorul oprit, si pana la 2000 kPa cu motorul pornit, cand merge clima.
Daca senzorul tau s-a dus, ar putea indica o valoare enorma din start, si ar impiedica pornirea compresorului.
Valoarea enorma poate fi datorata si incarcarii neprofesionista cu freon, cu lichid in loc de vapori, ori supraincarcare.
Intotdeauna alege o incarcare cu robot pentru freon, altfel risti sa faci mai mult rau decat bine.
Si in cazul unei instalatii goale, fara freon, compresorul nu porneste. Dar o instalatie goala, daca e pornita pe direct, scoate un zgomot de frigider vechi (vibratie in tevi), si raceste slab. Se aud si fâsâituri prin instalatie, daca e putin freon.
PS: sper ca stii de butonul ECON, si nu e activat.
Nu e activat. O sa mai încerc cu senzorul de presiune ac sa vad dacă e de acolo. O sa revin după analiza.
Eu am dus o Laguna intr-un service doar pentru instalatii de clima au tinut-o 3 zile, au demontat jumatate de bord si tot botul masinii, au pus alt computer la climatronic si au zis ca nu se stie ce are, ca schema este diferita etc.
Nu mi-au cerut nimic.
Am dus-o in reprezentanta a durat fix 20 de minute si a costa 130 de lei.
De atunci merge perfect.
Stanmariusvasile întreabă: