Lichidul de racire iti fierbe pe la 115-120, deci nu este motiv de ingrijorare.
E normal daca mergi fara aer conditionat, si urci Transfagarasanul cu pedala la podea, in 30-35 de grade.
Altfel, nu prea e normal. Dar se poate sa ma insel, ca nu stiu ce termostat si ce bulbi de temperatura are motorul ala.
Unele motoare deschid termostatul la 82, 88 sau 93, altele la 98 sau 103. M-am mirat recent sa aflu ca BMW la unele motoare pe benzina are temperatura normala de functionare in jur de 108 grade, ceea ce este enorm, fata de alte motoare.
Revenind la masina ta, daca ai antigelul tulbure, fa o spalare urgent, si pune antigel nou. Daca ai pete de ulei in el, e nasol, ai probleme la racitor sau chiar la chiulasa.
Poate ar fi bine sa schimbi preventiv si termostatul, se intampla uneori sa nu mai deschida bine, din cauza vechimei.
La piese auto vad ca toate termostatele deschid la 88-89 de grade, deci motorul ala nu prea are ce cauta la 98 de grade. Pana in 95 ar fi normal, in panta lunga, in zilele de canicula.
Verifica ceea ce am scris aici, si vezi ce trebuie facut. Cel putin o spalare instalatie, schimb termostat si antigel nou.
https://targuldepiese.ro/......af-100095/
TeenWolf întreabă: