Nu cunosc foarte bine sistemul ala de injectie (am doar 1300/1310 carburatie), dar din cate stiu, exista un motoras de relanti, poreclit si "pas cu pas", care mi se pare ca apasa clapeta de acceleratie cat sa tina motorul pornit, in functie de informatiile venite de la ECU (probabil doar in functie de turatie).
Am lucrat cu cateva 'carburatoare' monopunct, de obicei exista un senzor de pozitie a clapetei si acest motoras "pas cu pas". Cand senzorul sau motorasul nu mai lucreaza corect, motorul se poate accelera aiurea sau se poate opri la relanti, cum ai spus ca patesti.
Pe forumul www.daciaclub.ro stiu ca se vorbea mult despre motorasele 'pas cu pas', cred ca erau destul de defectuase, deci poate nu ar strica sa il schimbi cu ochii inchisi, sa vezi daca scapi de problema.
PS: ai reglat jocul culbutorilor, nu aprinderea. Asigura-te ca sunt valori bune, dintr-un manual tehnic pentru motorul ala.
Iti recomand sa rasfoiesti forumul ala, e plin ochi de informatii foarte bune.
https://www.daciaclub.ro/index.php? showtopic=100129
https://www.daciaclub.ro/Mototrasul-pas-cu-pas-t232029.html