Nu-i de vina benzina sau motorina masinii, ci incapacitatea ta de a sincroniza piciorul pe ambreiaj si mana pe schimbatorul de viteze.
Exerseaza cu atentie si fa miscarile corecte, ca sa nu se opreasca motorul, sau sa rupi schimbatorul de viteze, ori sa strici ambreiajul.
Golf 5 1.9/2.0 diesel pleaca si in plan vertical din ambreaj (gluma).
Te-ai invatat doar sa ridici ambreajul, iar masina se pune prompt in miscare. La benzina nu e asa, trebuie sa o ajuti la plecare, ca altfel, relantiul ei e doar cat sa ramana motorul pornit, nu prea are putere.
Insa, din proprie experienta iti spun, daca te joci de cateva ori cu ambreajul, masina goala si loc drept, vei vedea ca pleaca si benzinarul decent la relanti (fara sa atingi acceleratia), doar ca trebuie sa ii dai timp, ca e mult mai greu pentru el.
Cat despre plecarile normale, cu acceleratie: ridica mai intai ambreajul, pana cand simti ca tremura motorul si pleaca usor masina, apoi incepe sa accelerezi. Daca accelerezi inainte de a cupla ambreajul, mai mult te incurci.
Sa stii ca dupa ce te inveti cu plecarea benzinarului, te va enerva dieselul, ca pleaca foarte lent, spre deosebire de benzinare. Cu dieselul pleaca orice incepator, dar incet. Benzinarul, dupa ce il cunosti, pleaca foarte bine de la semafor, pentru ca se tureaza foarte repede.
Eu am invatat 'soferie' pe benzinare, scoala am facut-o pe diesel, apoi mi-a fost putin greu sa ma invat iar cu benzinarele, am avut tot felul de motoare amarate pe benzina, dar si tractoare diesel;
De cativa ani am circulat zi de zi doar cu diesel, si tot mi-e dor de plecarea masinilor pe benzina. Cand conduc cate o masina pe benzina, nu am dificultati la plecare deloc, nu am uitat cum se conduc.
Si cu tata care tipa... te cred.
A, păi tocmai, poți să mergi cu un prieten dacă vrei.
dar decât să mergi la început cu cineva care te analizează și urlă, nu, mai bine nu conduci deloc.
anonim_4396 întreabă: