In principiu un motor este proiectat sa functioneze chiar si atunci cand masina atinge viteza maxima constructiva.
Depinde ce masina aveti, Daca aveti un diesel puturos cu motor de 1900 nu prea ar fi recomandat turatii mari si lungite, daca cilindrada e mai mare de 2200, sau 2500 nu e niciun stres, masinile sunt facute sa reziste si la turatii mari ca doar de aceea e pus rosul ala acolo.
Daca are 7500turati si apoi urmeaza rosu, nu e niciun stres sau problema ca o tineti cu a doua, a treia si celelalte viteze la 7500turati.
Prima viteza mergeti usor cu ea iar dupa aia span frate , ca merge de trasneste.
Nu dauneaza, cum nici la unu pe benzina, cele pe diesel au un intercooler radiator pentru turbina, ce o va tine mereu la temperatura favorabila iei
Corect, nu dauneaza daca faci depasiri la viteza aia, nu sa o tii asa constant la viteza maxima, gandeste-te la tine de exemplu cum iti place sa alergi? Mediu? sau Sprint? poate iti place sprint dar niciodata n-o sa fugi mult in sprint. Gandeste-te asa cand iti conduci masina.Pentru ca e diesel e bine s-o mai urci cateodata la turatii mari, da' ce-i prea mult strica.