Trebuie sa fii putin idiot, ca sa reduci totul la natie.
Mai ales cand piata auto este un haos la capitolul brand-nationalitate.
Nissan e frate cu Dacia, si ambele sunt facute cu tehnologie franceza.
Spui 'masina nemteasca', te uiti la un Volkswagen... Pilaf total, ai impresia ca nemtii nu stiu sa faca nici hartie igienica. Te uiti la cehi sau spanioli, tot Volkswagen fac si ei (Skoda si Seat).
Opel e un brand bun, nemtesc, dar practic e parte a grupului General Motors, din SUA.
Ford ai spune ca e o masina cu personalitate, confort, bla bla bla, ca-s facute de americani. Fix p la, ca asta din Europa sunt facute in Germania si alte locatii (Craiova, de exemplu).
In concluzie, cand vrei 'cea mai buna masina', vrei de fapt CEA MAI BUNA ALEGERE. Si asta o faci in functie de:
-bugetul disponibil (pentru achizitie, apoi pentru intretinere)
-numarul pasagerilor si nevoia de spatiu pentru bagaje
-zona in care locuiesti (starea asfaltului, conditiile meteo, tipul terenului, locurile de parcare)
-tipul de calatorii pe care il vei face (in functie de asta iti alegi 1.2 benzina pentru naveta, 1.6 diesel de calatorii 'familiste' sau 2.0 benzina turbo pentru ridicat parul de pe ceafa).
In functie de asta, iti faci niste cerinte de la o masina, si alegi pe schema asta:
Vrei un break diesel, pe la 2500e, ai de ales intre:
Opel Astra 1.7 DTI - caroserie buna, motor puturos
VW Golf 1.9 TDI - motor bun, caroserie prost gandita
Ford Focus 1.8 TDDI/TDCI - caroserie foarte reusita, suspensie super, motor foarte bun.
Normal ar fi sa alegi Focus. Dar de obicei vine vecinul de la 5, cu tricoul suflecat peste burta paroasa, si iti spune ca 'volzvagin e cele mai bune, ba! nu-ti lua ford sau opel ca iti pica rotile pe aicea'. Il crezi ca un naiv (sau ca milioanele de naivi care isi cumpara Golf 4 la suprapret), te uiti pe net, vezi ca un Golf TDI decent se invarte pe la 3500e, si iti iei 1.4 16V, la pret mai mare decat un Focus TDCI, apoi vii aici si te plangi ca ai mai mult antigel decat ulei in baie, consuma 14 si te depasesc scuterele inmatriculate pe primarie.
Concluzie: mai bine un Renault!
N-ai spus nimic despre BMW, Mercedes, Audi si Porche.
Conceptul de "masina nemteasca" nu cred ca se reduce numai la Volkswagen.
Eu incercam sa explic cum nationalitatea nu mai are nimic de-a face cu calitatea masinilor... Stiu ca se fac si masini in Germania, dar VW demonstreaza contrariul.
anonim_4396 întreabă: